Nadýmání žaludku: Zbavte se ho snadno a rychle přírodní cestou

Nadýmání je jedním z nejobtížnějších žaludečních problémů, známých prakticky všem na celém světě. Popis se může lišit, ale příznak je vždy stejný: pocit zvýšeného tlaku v břiše. To ale může být spojeno i s mnoha dalšími žaludečními problémy, jako je syndrom dráždivého tračníku, nebo může přijít po těžkém nebo špatném jídle.

Uvědomte si, co jíte

Důležité je si vždy uvědomovat, co jíte. Jídlo i vychutnat a správně připravit.

Můžete zabránit nadýmání tím, že jíte pomaleji a v menších porcích. Pokud věnujete skutečnou pozornost tomu, co jíte, lépe zpracujete, co dáváte do úst. Také sníží množství vzduchových bublin, které polknete s jídlem a jsou na prvním místě příčin nadýmání. Zpomalte a užijte si jídlo, abyste po chutné večeři netrpěli. Tento způsob stravování znamená, že přemýšlíte o příjmu potravy jako způsobu, jak léčit vaše tělo a ne ho zneužívat.

Vyhýbejte se potravinám způsobujícím plynatost

Zelenina jako brokolice či salát je velmi zdravá. Štěpení cukru z ní ale působí plynatost.

Ne, vaše matka vás neklamala, když vám říkala, že zelenina je neuvěřitelně zdravá. Kapusta, brokolice a zelí jsou skutečně bohaté na živiny a vlákninu, které potřebujete, abyste měli funkční trávicí systém. Nicméně tyto potraviny jsou také bohaté na rafinózu, cukr, který štěpí pouze bakterie v žaludku. Jeho fermentace je přesně tím, co způsobuje, že nabobtnáte. Ale nevyhazujte všechnu zeleninu z okna! Jen ji upravujte na páře nebo ji vařte, aby se snížilo množství cukru.

Sledujte množství soli

Jezte méně soli, to je velice důležitá výzva.

Pokud se situace stále zhoršuje, bude dobré sledovat příjem soli. Potraviny s vysokým obsahem sodíku zpomalují vaše tělo. Zabraňují, abyste se zbavili přebytečné vody, což může působit, jako byste měli v žaludku balón. Konzumujete mnohem více sodíku, než doporučuje The American Heart Association (ne více než 1500 mg denně pro většinu dospělých). Sůl se dá obtížně omezovat, protože ji obsahuje většina zpracovaných a balených potravin. Pokud máte pocit, že ve stravě s omezením soli selháváte, vypijte více vody, abyste ji odstranili z těla.

Dopřejte si ovoce

Ovoce jako banány a ananas pomůže vyloučit přebytečnou vodu a podpořit trávicí proces.

Pokud vám omezení soli nešlo, kupte si banány. Zabraňují tomu, aby se kvůli vysokému obsahu sodíku ve vašem tele hromadila voda. Banány jsou plné draslíku a dokonale regulují hladinu soli a tím snižují nadýmání. Také enzymy v papáji a ananasu pomáhají rozložit bílkoviny ve vašem trávicím systému, což skvěle pomáhá žaludku zpracovávat jídlo. Takže jezte tyto plody po těžkém jídle. Tím posílíte zažívání a pomůžete zabránit zácpě a nadýmání.

Pijte čaje

Čaje z heřmánku a máty peprné také uvolní napnuté břicho.

Po těžkém jídle si dopřejte šálek čaje z heřmánku nebo máty peprné. Obě byliny jsou známé tím, že uvolňují křeče ve vašem žaludku a ulehčí vaši bolest, pokud se budete cítit nafouknutí. Heřmánkový čaj nejen pomáhá s trávením, ale může také uvolnit a uklidnit vás, abyste nevěnovali tolik pozornosti břišním problémům s břichem. Peprmintový olej je k dispozici také samostatně.

Jezte probiotika

Probiotika také pomáhají. Začněte svůj den chutným jogurtem.

Doufáme, že si tu a tam vychutnáte probiotický jogurt, protože díky v trávicím systému působí aktivní kultury. Jak asi víte, existují miliony různých bakterií, které žijí ve vašem žaludku. Některé z nich mohou způsobit, že váš zažívací trakt produkuje nadměrné množství plynu. Probiotika pomáhají regulovat produkci plynu a nadýmání. Existuje několik studií, které to potvrzují. Můžete si také vzít probiotické doplňky namísto jogurtu, ale proč si neužít zdravou snídani? Pokud je pro vás jogurt příliš kyselý, přidejte do něj med nebo džem.

Vyvarujte se sacharinových alkoholů

Sachariny jako náhrada cukru podporují činnost bakterií, které dělají z břicha balon.

Sacharinové alkoholy najdete prakticky ve všech potravinách bez cukru a ve žvýkačkách, protože jsou určeny k oslazení těchto potravin a používají se jako alternativy cukru. Obecně jsou považovány za bezpečné, ale mohou způsobit některé problémy v žaludku, protože mají ovlivňovat činnost bakterií v dolní části vašeho zažívacího traktu. Tyto bakterie tráví a produkují nadměrné množství plynů. Doporučujeme vyhnout se těmto cukerným alkoholům a místo toho si užívat přírodních sladidel, jako je stévie, nebo dokonce jíst ovoce místo dezertů.

Břišní masáž

Přejedli jste se? Břišní masáž pomůže uvolnit trávicí systém.

Pokud se přejíte a začnete cítit plyn stoupající ze žaludku, možná si budete chtít lehnout a požádat někoho, aby vám dal břišní masáž, nebo si ji provést sami. Pomůže vám jídlo v žaludku usadit a uvolnit pocit těsnosti, nadměrný tlak a nadýmání. Existuje několik technik.

Cvičte jógu

Některé jogínské pozice působí na nafouknutý žaludek doslova blahodárně.

Většina lidí nemá po jídle myšlenky na pohyb. Ale pokud jste se uvolnili a máte pocit, že přicházejí první příznaky plynů a kyselinového refluxu, neberte hned léky. Patnáct minut jógy může být stejně užitečných jako pilulka a je to navíc mnohem zdravější. Existují různé pózy, které vám pomohou uvolnit vaše břicho, pomáhají trávicímu traktu pohybovat s jídlem, povzbuzovat vaše orgány a zmírnit stres, který způsobuje nadýmání.

Hydratujte svoje tělo

Malá hydratace je často příčinou zdravotních potíží, nadýmání nevyjímaje. Dodržujte proto pitný režim.

Samozřejmě nikdy nezapomeňte hydratovat svoje tělo. Ano, voda je ve skutečnosti řešením mnoha zdravotních problémů včetně nadýmání. Každý den by měl být váš příjem vody asi 8 sklenic, a to nepočítáme ostatní tekutiny v potravinách. Buďte dostatečně hydratovaní a vaše tělo bude mít sílu potřebnou k boji s nadýmáním samotným.

Zdroje: brightside.me

Foto: depositphoto.com