Nadýmání žaludku: Zbavte se ho snadno a rychle přírodní cestou

Nadýmání je jedním z nejobtížnějších žaludečních problémů, známých prakticky všem na celém světě. Popis se může lišit, ale příznak je vždy stejný: pocit zvýšeného tlaku v břiše. To ale může být spojeno i s mnoha dalšími žaludečními problémy, jako je syndrom dráždivého tračníku, nebo může přijít po těžkém nebo špatném jídle.

Uvědomte si, co jíte

Můžete zabránit nadýmání tím, že jíte pomaleji a v menších porcích. Pokud věnujete skutečnou pozornost tomu, co jíte, lépe zpracujete, co dáváte do úst. Také sníží množství vzduchových bublin, které polknete s jídlem a jsou na prvním místě příčin nadýmání. Zpomalte a užijte si jídlo, abyste po chutné večeři netrpěli. Tento způsob stravování znamená, že přemýšlíte o příjmu potravy jako způsobu, jak léčit vaše tělo a ne ho zneužívat.

Vyhýbejte se potravinám způsobujícím plynatost

Ne, vaše matka vás neklamala, když vám říkala, že zelenina je neuvěřitelně zdravá. Kapusta, brokolice a zelí jsou skutečně bohaté na živiny a vlákninu, které potřebujete, abyste měli funkční trávicí systém. Nicméně tyto potraviny jsou také bohaté na rafinózu, cukr, který štěpí pouze bakterie v žaludku. Jeho fermentace je přesně tím, co způsobuje, že nabobtnáte. Ale nevyhazujte všechnu zeleninu z okna! Jen ji upravujte na páře nebo ji vařte, aby se snížilo množství cukru.

Sledujte množství soli

Pokud se situace stále zhoršuje, bude dobré sledovat příjem soli. Potraviny s vysokým obsahem sodíku zpomalují vaše tělo. Zabraňují, abyste se zbavili přebytečné vody, což může působit, jako byste měli v žaludku balón. Konzumujete mnohem více sodíku, než doporučuje The American Heart Association (ne více než 1500 mg denně pro většinu dospělých). Sůl se dá obtížně omezovat, protože ji obsahuje většina zpracovaných a balených potravin. Pokud máte pocit, že ve stravě s omezením soli selháváte, vypijte více vody, abyste ji odstranili z těla.

Pijte čaje

Po těžkém jídle si dopřejte šálek čaje z heřmánku nebo máty peprné. Obě byliny jsou známé tím, že uvolňují křeče ve vašem žaludku a ulehčí vaši bolest, pokud se budete cítit nafouknutí. Heřmánkový čaj nejen pomáhá s trávením, ale může také uvolnit a uklidnit vás, abyste nevěnovali tolik pozornosti břišním problémům s břichem. Peprmintový olej je k dispozici také samostatně.

Jezte probiotika

Doufáme, že si tu a tam vychutnáte probiotický jogurt, protože díky v trávicím systému působí aktivní kultury. Jak asi víte, existují miliony různých bakterií, které žijí ve vašem žaludku. Některé z nich mohou způsobit, že váš zažívací trakt produkuje nadměrné množství plynu. Probiotika pomáhají regulovat produkci plynu a nadýmání. Existuje několik studií, které to potvrzují. Můžete si také vzít probiotické doplňky namísto jogurtu, ale proč si neužít zdravou snídani? Pokud je pro vás jogurt příliš kyselý, přidejte do něj med nebo džem.

Vyvarujte se sacharinových alkoholů

Sacharinové alkoholy najdete prakticky ve všech potravinách bez cukru a ve žvýkačkách, protože jsou určeny k oslazení těchto potravin a používají se jako alternativy cukru. Obecně jsou považovány za bezpečné, ale mohou způsobit některé problémy v žaludku, protože mají ovlivňovat činnost bakterií v dolní části vašeho zažívacího traktu. Tyto bakterie tráví a produkují nadměrné množství plynů. Doporučujeme vyhnout se těmto cukerným alkoholům a místo toho si užívat přírodních sladidel, jako je stévie, nebo dokonce jíst ovoce místo dezertů.

Cvičte jógu

Většina lidí nemá po jídle myšlenky na pohyb. Ale pokud jste se uvolnili a máte pocit, že přicházejí první příznaky plynů a kyselinového refluxu, neberte hned léky. Patnáct minut jógy může být stejně užitečných jako pilulka a je to navíc mnohem zdravější. Existují různé pózy, které vám pomohou uvolnit vaše břicho, pomáhají trávicímu traktu pohybovat s jídlem, povzbuzovat vaše orgány a zmírnit stres, který způsobuje nadýmání.

Hydratujte svoje tělo

Samozřejmě nikdy nezapomeňte hydratovat svoje tělo. Ano, voda je ve skutečnosti řešením mnoha zdravotních problémů včetně nadýmání. Každý den by měl být váš příjem vody asi 8 sklenic, a to nepočítáme ostatní tekutiny v potravinách. Buďte dostatečně hydratovaní a vaše tělo bude mít sílu potřebnou k boji s nadýmáním samotným.

Zdroje: brightside.me