Vyvarujte se těmto chybám v hygieně, vaše zdraví to ocení



I malé chyby v hygieně, které už ani nevnímáte, vám mohou bránit v dosažení dokonalého zdraví. Zkuste se na tyto zdánlivé detaily zaměřit. Pokud se s nimi rozhodnete bojovat, brzy uvidíte výsledek. Příkladem je kousání nehtů, s jehož pomocí někteří lidé překonávají stres. Někdo už si kouše nehty bezmyšlenkovitě. Když se tohoto zvyku vzdáte a místo toho budete kousat něco zdravého, třeba zeleninu, nebo sýr, uděláte pro své zdraví lépe.

Pečujete správně o své uši, tvář a nehty na nohou

Tampony do uší často nejsou tím správným řešením. Můžete si jimi i poškodit bubínek.
  • Čistíte si uši pomocí bavlněných tamponů? Většinu vosku naopak zasunete ještě hlouběji, můžete si také poškodit bubínek. Pokud máte s ušním mazem problém, raději navštivte lékaře.
  • Vyplatí se vám také péče o pleť. Nečistá pleť plná odumřelých kožních buněk podporuje vznik akné a vrásek. Na druhou stranu škodlivé může být i přehnané každodenní čistění. Dermatologové proto doporučují důkladně čistit pleť obličeje dvakrát týdně.
  • Chybou může být i špatná volba polštáře. Nejlepší pro vaši pokožku a vlasy je hedvábný polštář. Nevysouší pokožku, nepoškozuje vlasy. Pořiďte si proto hedvábný polštářek pod hlavu.
Úpravě nehtů u nohou byste také měli věnovat dostatečnou pozornost.




  • Stranou vašeho zájmu by neměly zůstávat ani nohy. Zastřihujete-li si nehty na nohou příliš nakrátko, budou vám zarůstat do kůže. Správně je nechte mírně delší a zastřihněte je rovně.

Když jsou ve hře vaše zuby

O zuby je třeba se dobře starat. Například pasty s přemírou fluoridu mohou udělat medvědí službu.

  • Někteří lidé používají jeden zubní kartáček příliš dlouhou dobu. Patříte mezi ty, kteří vymění kartáček sotva jednou za půl roku? Pokud ano, překvapilo by vás, kolik bakterií dokáže mokrý zubní kartáček nasbírat za pouhý měsíc. Zubní lékaři proto doporučují měnit kartáček nejdéle po 3 měsících. Déle používaný kartáček je semeništěm bakterií.
  • Důležitý je i způsob a délka čištění zubů. Měli byste si je čistit alespoň 2 minuty, a to v různých směrech, krouživým pohybem. Počátkem problémů se srdcem totiž může být i zvýšení toku krve v ústech. Používejte také dentální nit. Budete tak bojovat proti bakteriím, způsobujícím zánět dásní.
  • Překvapivě nejsou pro děti vhodné ani zubní pasty s příliš vysokým obsahem fluoridů. Mohou vést k nesprávnému vývoji zubů a také zvyšovat absorpci hliníku v mozku a přispívat tak k Alzheimerově chorobě.

Věnujte pozornost prostředí kolem sebe

Přílišné vysávání také může být ke škodě věci.
  • Každý den se těch věcí dotýkáte, ale přitom na jejich čistění nemyslíte. Klávesnice počítače, smartphone, dálkový ovladač, klíče… Právě tam se hromadí spousta bakterií. Proto se vyplatí věnovat při úklidu pozornost i jim a pravidelně je otírat.
  • Vysáváte každý den? Může to být naopak pro vás škodlivé, zejména v případě, že vysavač pravidelně nečistíte. Nečistotami a prachem usazeným ve vysavači se může poškodit podlaha, mohou se také uvolňovat do ovzduší. Když ale vysavač používáte méně než jednou týdně, úplně stačí filtr vyměnit jednou za sezónu.




Zdroj: brightside.me