Alternativní spánkové cykly. Naplní energií a sníží únavu

Den má bohužel omezené množství hodin, v nichž často spoustu věcí nestihneme. Když se k tomu navíc přidá únava, která nás nutí spát a nesoustředit se, pak toho nestihneme mnohem více. Naštěstí existují alternativní spánkové cykly, které lze během dne provádět. Jejich praktikováním se nám obnoví energie a my budeme po celý den čilí jako rybičky. Někteří budou možná překvapeni, ale kolikrát stačí spát třeba jen hodinu nebo dvě a energie se nám vrátí. Pojďme se podívat na hlavní alternativní spánkové cykly.

Cyklus Ubermen

V případě tohoto cyklu se jedná o praktikování spánku každé čtyři hodiny. Po uplynutí každých čtyř hodin si jděte na 20-30 minut lehnout. Jde o velmi účinný cyklus, po němž se lidé cítí svěžejší, mají hodně nové síly, dokonce i sny jsou jasnější a živější. Nevýhodu to ovšem má v tom, že pokud zapomenete na jednu fázi tohoto cyklu, postihne vás únava.

Hlavní spánková linie

Další cyklus je poměrně jednoduchý, neboť obsahuje hlavní spánek, který trvá 1,5 hodiny. Možností je také několik krátkých spánků po 20 minutách. Po absolvování této hlavní spánkové linie následují kratší spánky, které by se měli pravidelně opakovat, včetně pravidelných přestávek. Jde o flexibilní a jednoduchý způsob, pomocí něhož si lze udržet sílu a energii.

Dymaxion a Siesta

Cyklus Dymaxion spočívá v tom, že spíše 30 minut 4krát denně po 6 hodinách. Celkově tedy naspíte 2 hodiny. Lidé, kteří tento cyklus praktikují několik let tvrdí, že se cítí zdravější a plní energie. Jde o ovšem o nejextrémnější variantu.

Cyklus Siesta praktikují hlavně studenti, protože obsahuje 4 hodiny spánku přes noc a hodinu spánku přes den. Celkově je ovšem přechod na nové cykly náročnější, a proto je nutné je kombinovat se zdravou stravou s nízkým obsahem tuku. Vyzkoušejte je v době, kdy budete mít trochu klidněji od práce nebo školy, aby vám to naopak neuškodilo.

Obrázky: Pexels