Chůze k hubnutí stačí. Zásadní je vědět, jak dlouho a kolik ujít

Mnoho lidí si myslí, že když chtějí zhubnout, musí se denně dřít v posilovnách, denně běhat a kdo ví co ještě. Realita je však trochu jiná. Mnohdy stračí k hubnutí jenom obyčejná chůze. Je důležité vědět, jak dlouho chodit, ale i kolik ujít. Pokud to dodržíte, kala půjdou dolů.

Optimální čas je 150 minut týdně

Ten správný čas, po který byste měli chodit, je asi 150 minut týdně. Tedy 2,5 hodiny během sedmi dní. Pamatujte si, že velmi důležitá je v tomto směru pravidelnost. Chodit jeden den celý čas je úplně jiné než každodenní dvacetiminutová procházka. Ta by měla být správným denním přídělem vaší chůze. Jedině tak bude pohyb efektivní. Později doporučujeme minimálně 40 minut jednou za dva dny.

Hlídejte si svůj tep

Vhodné je také držet při chůzi nějakou intenzitu. Vhodné je proto kontrolovat svůj tep, což dnes zvládnou různé fitness náramky za pár stovek. Optimální tempo vaší chůze je takové, kdy se držíte na intenzitě v rozmezí šedesáti až sedmdesáti procent vašeho tepového maxima. Takový pohyb má při hubnutí největší smysl.

Ujděte dostatečnou vzdálenost

Intenzitu chůze poznáte také podle vzdálenosti, kterou ujdete. Na samotném začátku byste za půl hodiny měli ujít zhruba 1,5 až 2 kilometry. Jakmile bude vaše kondice lepší, může se vzdálenost klidně zvýšit na 2,5 až 3,3 kilometrů. Je zároveň důležité hlídat si i svůj tep. Pokud udržíte nějaký přijatelný poměr obojího, jste na dobré cestě.

Spálíte mnoho kalorií

Chůze při optimální tepové frekvenci a v optimálním tempu může zajistit, že za půl hodiny této aktivity se spálí 100 až 300 kalorií. Opět je třeba připomenout, že primárně záleží na tempu. Pamatujte, že na začátku pohybu tělo spaluje hlavně cukry a když dojdou, jde na tuky. I proto je vhodné chodit spíše na delší procházky, aby se tělo postupně k tukům dostalo.