Cítíte se po jídle ospalí? Možná to není tím, kolik jste toho snědli, ale tím, co jste jedli

Všichni známe tu náhlou únavu po jídle, kterou se snažíme co nejvíce přemoci. Nemusí se vždy jednat o to, že jsme toho snědli příliš, ale spíše o to, jaký druh jídla jsme měli. Následující seznam představuje potraviny, díky jejichž konzumaci se můžeme cítit ospalí.

Mléčné výrobky

Ze všech mléčných výrobků mají tvrdé sýry největší relaxační účinky, protože obsahují velké množství vápníku. Přidáte-li k tomu nějaké krekry nebo tyčinky, vznikne ještě silnější efekt vyvolávající spánek, protože sacharidy zesilují funkci tryptofanu.

Mandle

Mandle jsou bohaté na tryptofan, aminokyselinu, která produkuje melatonin, jenž můžete znát pod názvem “hormon spánku”. Kromě toho jsou mandle plné hořčíku snižujícího svalové napětí tak, že se budete cítit ospalí.

Banány

Cukr, draslík a hořčík v banánech způsobují, že tryptofan snadno vstupuje do mozku a přepadává nás ospalost.

Vlašské ořechy

Třešně

Třešně, především třešňové koláče, mají celkem vysoký obsah melatoninu. Třešňový džus není výjimkou. Po jedné sklenici se vám okamžitě bude chtít spát.

Heřmánkový čaj

Heřmánek je plný glycinu, aminokyseliny, která má mírný sedativní účinek, jenž uvolňuje svaly a nervový systém. Po jednom šálku heřmánkového čaje jen tak tak udržíte soustředěnost a otevřené oči.

Dýňová semínka

Kromě tryptofanu obsahují značné množství zinku a hořčíku, díky kterým budete chtít relaxovat a spát.

Bílá rýže

Bílá rýže má vysoký glykemický index, který může způsobit ospalost za 3 – 4 hodiny po jídle. Bylo dokonce zjištěno, že jasmínová rýže způsobuje ospalost rychleji než jiné druhy.

Olejnaté ryby

Kyseliny obsažené v lososu, tuňáku a jiných mastných rybách zvyšují produkci melatoninu. Snižují hladinu stresových hormonů v krvi a jediné, co si po jejich konzumaci budete přát, je spánek.

zdroj: brightside.me