Duhová dieta prospívá zdraví i váze. Naučte se jíst podle barev

Slyšeli jste už pojem duhová strava? Pokud ne, je na místě se s ní seznámit. Jde totiž o celkem zajímavý dietní režim, který má řadu pozitiv. Rainbow Diet neboli duhová dieta umí pomoci při hubnutí, stejně jako dokáže zlepšit zdraví vašeho těla.

Pravidla jsou jednoduchá

Základem je konzumovat 5 šálků ovoce a zeleniny denně. To už je samo o sobě dobrou cestou, jak tělu dodat vitamíny a minerály. Aby byla zajištěna i rozmanitost, jen třeba v každé porci dodržovat jenom určitou barvu. Proto je pro tento dietní plán používaný pojem duchová strava. My se na jednotlivé barvy podíváme.

Červená

Patří sem třeba meloun, jahody, maliny, červený rybíz, ale i hrozny a také ředkvičky a rajčata. Tato skladba má protizánětlivé vlastnosti, snižuje riziko srdečních chorob, eliminuje vznik rakoviny, stejně jako dokáže prospívat vaší kůži.

Žlutá

Do této kategorie patří citrony, ale i žluté papriky, kukuřice, dýně, jablka této barvy, žlutý meloun, ananas nebo také meruňky. Pravidelná konzumace dokáže chránit lidský zrak, umí prospívat kloubům, zamezuje vzniku rakoviny a snižuje cholesterol.

Bílá

V této kategorii najdeme třeba květák, cibuli, ředkvičky nebo česnek. Jde tedy především o zeleninu, která zlepšuje a optimalizuje trávení, dokáže chránit srdce, prospívá střevům a také snižuje cholesterol. Zapomínat nelze ani na podporu imunitního systému.

Zelená

Sem se řadí špenát, okurky, petržel, saláty, chřest, cuketa, ale také zelené jablko, kiwi, avokádo či brokolice. Pravidelná konzumace pomáhá kostem, očím, ale i vašemu žaludku. Též umí prospívat i játrům nebo srdci.

Modrá a fialová

 V této kategorii najdeme červené zelí, černý rybíz, švestky, červené hrozny, ale i lilek či borůvky. Pravidelnou konzumací můžete pomoci vyčistit své tepny, podpoříte buněčné dělení, eliminujete nadměrné překyselení žaludku a také prospějete kráse a zdraví svých vlasů.