Empatie v době pandemie hraje hlavní roli v reklamách i za cenu hospodářského poškození

Mnoho firem propagujících své výrobky své reklamní kampaně přizpůsobila současné situaci kolem pandemie koronaviru a na svá obchodní sdělení rezignovala. Namísto reklam na své výrobky a služby do svých kampaní zařadila spoty a jiné druhy propagace, které se zaměřují na posílení respektu a dodržování bezpečnostních opatření zamezujících v šíření koronaviru, a to i za cenu ekonomického propadu, který to ve většině výrobních firem vyvolává. Veřejné zdraví má zkrátka přednost.

Propagace bezpečí namísto prodejů

Odborníci na marketingovou komunikaci se shodují na tom, že pro firmy je během krize této velikosti zásadní především zůstat se spotřebiteli v kontaktu a ukázat svou firmu jako společensky relevantní a odpovědnou, a to i za cenu aktuálního poškození svých ekonomických výnosů a omezení prodeje. Veřejné zájmy jsou zkrátka důležitější a účast na nich představuje jakousi reklamní investici do budoucnosti.

Mnoho velkých firem si to velmi dobře uvědomuje a na televizních obrazovkách i v jiných reklamních médiích můžeme vidět mnoho různých spotů sponzorovaných hospodářskými subjekty, které namísto nabízení svého zboží podporují sociální odstup, nošení roušek a dalších bezpečnostních opatření.

Ti, kteří vsadili na změnu taktiky, vyhrají

I přes nastalou neobvyklou situaci během pandemie se však velmi často setkáváme zejména na televizních obrazovkách s reklamami, které žijí stále v časech bez koronaviru. Ať už je to způsobeno setrvačností nebo nejistotou ohledně současného stavu, působí to na zákazníky minimálně poněkud absurdně, v horším případě až ignorantsky. Naopak firmy, které se situaci přizpůsobily a zavedly reklamní spoty, které berou pandemii v úvahu, získávají navrch a mezi zákazníky si budují velkou konkurenční výhodu.

„Teď je čas ukrást klienty konkurenci správnou reklamou,“ upozornil pro server idnes.cz ředitel reklamní agentury VMLYR&R, Miroslav Pomikal. „Všichni jsou teď víc citliví a rozhodují se emocionálně. Proto bude speciálně teď zajímavé sledovat politický marketing,“ dodal.

Obrázky: Freepik