Japonská cvičení vám pomohou udržet nohy a kyčle v kondici

Číňané a Japonci jsou legendárními tvůrci nejrůznějších fyzických cvičení, které mají téměř zázračný účinek na lidské zdraví. Nejedná se přitom o nijak náročné cviky. Zejména japonské ženy používají řadu jednoduchých cviků, aby si udržely fyzickou kondici a dobrou postavu. Japonský trenér Kei Matsui radí ženám, jak používat efektivní cvičení pro nohy a kyčle nesoucí název Futpako. Dosáhněte štíhlých nohou a plochého břicha díky pouhým pár minutám denně. Po dvou týdnech tréninku zaznamenáte rozdíl. Břicho a nohy budou pružnější. Trvalý výsledek se dostaví až po 3 měsících tréninku.

Obecné doporučení říká provádět tato cvičení těsně před spaním. Díky tomu svaly zůstávají v dobrém stavu i během spánku, kdy jsou vesměs zafixované v jedné pozici po dobu několika hodin. Cvičení futpako pomáhá udržet v kondici problémovou oblast většiny žen, a to je vnitřní strana stehen. Nezapomeňte se před cvičením důkladně protáhnout, abyste si zahřáli svaly a nepoškodili vazy.

Jak cvičit Futpako

Lehněte si na zem a zvedněte natažené nohy vzhůru kolmo k podlaze. Pokud je pro vás obtížné udržet nohy v této pozici, můžete si takto lehnout proti zdi. Kolena mohou být mírně ohnutá.

Složte si ruce za hlavu, patami se vzájemně dotýkejte a pomalu roztahujte nohy do stran. Udržujte rovnováhu a narovnané nohy.

Během cvičení byste měli cítit napjetí ve vnitřní části stehen. Nemělo by však způsobovat bolest. Necvičte na sílu.

Když cítíte, že jsou svaly napjaté, proveďte tři kmity a vraťte zpět do výchozí pozice. Celý pohyb opakujte 20krát.

Plovoucí zvonek

Ležte na zádech s rukama podél těla a nohy držte vzpřímeně nahoru. Jednu nohu spusťte k podlaze tak, aniž byste se patou dotkli země. Druhá noha zůstává v původní poloze trčet nahoru.

Střední rychlostí nohy střídejte, jako byste simulovali nůžky. Cvičení si můžete ztížit tím, že nohy pokrčíte do pravého úhlu. Tím zvýšíte maximální napětí a zapojíte i zadní stranu stehen. Opakujte 20krát.

Obrázky: Pixabay