Je vám přes čtyřicet a chcete hubnout? Pomůžou vám tyto rady

Odborníci tvrdí, že se metabolismus zpomaluje každých 10 let života asi o 5 % poté, co dosáhnete 40. Roku života. Je tedy třeba snížit příjem kalorií, abyste netloustli. U žen je to asi o 100 kalorií. Další možností jsou různé efektivní způsoby, jak nadbytečné kalorie spálit. Sami uvidíte, že většina těchto způsobů je reálná a může bát i zábavná.

Hýbejte se. Pohyb ale může mít různé podoby. V přírodě je nejpříjemnější.

10 000 kroků každý den a jste štíhlí

Pořiďte si přístroj, který bude sledovat vaše kroky a třeba i monitorovat tep a další funkce. Můžete se tak chlubit, kolik jste už ušli.

Především je důležité nejenom každodenní kardio cvičení, ale také zařadit 4-5 tréninků týdně. Můžete cvičit třeba sklapovačky, kliky, dřepy, zkrátka různé cviky, které vám pomohou udržet svalovou hmotu a spalovat kalorie. Nemusí jít přitom o nijak dlouhé tréninky. Jestliže vás ale tohle cvičení nebaví a naopak rádi chodíte, pak si pořiďte krokoměr. 10 000 kroků denně je cestou ke štíhlé postavě. Mnohdy stačí třeba přestat jezdit autobusem do práce a dát si svižnou procházku – tedy pokud to zrovna nemáte do práce 10 kilometrů…

Stanovujte si reálné cíle a plánujte jídlo

Hlídání váhy je důležité. Při hubnutí si ale musíte dávat splnitelné cíle.

Nastavujte si v hubnutí reálné cíle – zpravidla 1-1,5 kg týdně, tedy 4-6 kg měsíčně. V takovém případě si ušetříte fyzický a emocionální stres způsobený rychlou ztrátou hmotnosti. Navíc rychlejší hubnutí zpravidla nefunguje a je také škodlivé. Potřebujete si vypěstovat zdravé návyky ve stravování a cvičení, abyste si hmotnost udrželi dlouhodobě. Za další potřebujete ve věku 40+ doplnit vitamíny a stopové prvky, tedy vitamín B12 a D, vápník, hořčík, draslík, omega-3 kyseliny a probiotika. Plánujte si jídlo, jezte pravidelně. Nevynechávejte jídlo – pro vaše tělo by to znamenalo signál, že už nedostane a musí ukládat na horší časy.

Odpočívejte a spěte v chladu

Nastavujte si v hubnutí reálné cíle – zpravidla 1-1,5 kg týdně, tedy 4-6 kg měsíčně. V takovém případě si ušetříte fyzický a emocionální stres způsobený rychlou ztrátou hmotnosti. Navíc rychlejší hubnutí zpravidla nefunguje a je také škodlivé. Potřebujete si vypěstovat zdravé návyky ve stravování a cvičení, abyste si hmotnost udrželi dlouhodobě. Za další potřebujete ve věku 40+ doplnit vitamíny a stopové prvky, tedy vitamín B12 a D, vápník, hořčík, draslík, omega-3 kyseliny a probiotika. Plánujte si jídlo, jezte pravidelně. Nevynechávejte jídlo – pro vaše tělo by to znamenalo signál, že už nedostane a musí ukládat na horší časy.

Zdroj: brightside.me