Když máte málo hořčíku, upozorní vás tělo těmito změnami

Vitamínů a minerálů potřebuje naše tělo tolik, že se v tom přestáváme vyznávat. Proto si pamatujeme jenom ty nejdůležitější. Sem se bezesporu řadí hořčík, který je minerálem, bez kterého se lidské tělo neobejde. Obsahuje ho zhruba 30–60 g, a to hlavně kostech, zubech, mozku, srdci a krvi. Problém nastane, pokud jeho hladina výrazně klesne.

Dodržujte pravidelnou denní dávku

Základem by mělo být dodržení pravidelné denní dávky hořčíku, která je stanovena zhruba na 500 až 1 000 miligramů denně. Nezdá se to moc, ale ne každý má tak bohatou stravu, aby ji zajistil. V takovém případě může množství tohoto minerálu klesat, což je nebezpečné. Naštěstí na to naše tělo dokáže včas upozornit.

Toto se děje s vaším tělem, když máte hořčíku nedostatek

Poznat, že vám chybí lze celkem snadno. Tělo vám to dá vědět. Objevit se mohou různé tiky, stejně jako vzroste hustota vaší krve. Dalším příznakem jsou křeče, hlavně v dolních končetinách. Zapomínat nelze ani na časté a silné migrény. Nedostatek hořčíku se též podepisuje na vašem psychickém stavu. Začíná to stresem a nespavostí.

Dlouhodobý nedostatek způsobuje vážné potíže

Není radno hořčík podceňovat. Dlouhodobý nedostatek může vést třeba k depresím. Objevovat se může také osteoporóza, stejně jako je třeba říci, že má jeho nedostatek přímý vliv na rozvoj Alzheimerovy choroby. Podle některých studií je tu i Parkinsonova choroba, která souvisí právě s nedostatkem tohoto minerálu.

Jak ho do těla doplnit?

Není to až tak složité. Nejjednodušší cestou jsou samozřejmě doplňky stravy. Pokud raději přírodní a metody bez chemie, zařaďte do svého jídelníčku hlavně listovou zeleninu, stejně jako zelí, ale i dostatek ryb. Dobrým zdrojem je též avokádo, nebo díky kakaovým bobům i kvalitní čokoláda. Nebojte se ani celozrnného pečiva, luštěnin, či ořechů a semen. I ty vám dokážou hořčík doplnit.