Krásná prsa můžete mít nejen díky plastice, ale také díky těmto efektivním jógovým pozicím, které vám k získání pěkného poprsí pomohou přirozenou cestou



Na lidském těle je skvělé, že jsme schopni si ho utvořit podle svých představ. Ačkoli zřejmě nikdy nebudeme spokojeni na 100%, můžeme se k našemu ideálu alespoň přiblížit, co to půjde. A my jsme pro vás tentokrát nasbírali nejefektivnější pozice z jógy, které vylepší tvar vašich prsou a zvýší objem plic. Jako bonus se budete cítit silněji a zdravěji.

Válečník

Pozice válečníka vám dodá sílu, ale také pomůže rozšířit hrudník tak, že bude více pružný a aktivní.

  • Široce se rozkročte a levou nohu otočte doleva o 90 stupňů. Pravá noha by měla směřovat dovnitř
  • Vydechněte a pokrčte levé koleno. Pravá noha zůstává rovná
  • Zvedněte a natáhněte ruce v úrovni vašich ramen. Otočte hlavu doleva a dívejte se na zápěstí
  • Opakujte 7 – 10x a poté vyměňte strany

Trojúhelník

Uvolní a posilní váš hrudník, protáhne páteř a zlepší tok krve.

  • Opět se široce rozkročte a otočte levou nohu o 90 stupňů a pravou asi o 15 stupňů
  • Dotkněte se levou rukou levého kotníku a pravou ruku natáhněte nahoru, aby vaše paže tvořily přímku. Kolena i páteř se snažte držet rovně
  • Obličej otočte nahoru a dívejte se na prsty pravé ruky. Poté opakujte cvičení na druhou stranu

Kobra

Pomáhá zvyšovat objem plic, protáhnout hrudní svaly, posílit břišní svaly a vylepšit držení těla.

  • Lehněte si na břicho a hluboce se nadechněte. Pomalu zvedejte trup a současně držte dolní část těla na podložce. Vaše nohy a ruce by měly být vyvážené
  • Zvedněte hlavu a podívejte se ke stropu
  • S pomalým výdechem se vraťte do výchozí polohy na zemi
  • S každým opakováním se snažte zvýšit dobu, po kterou držíte pozici kobry

Luk

Tato pozice se doporučuje všem, kteří trpí bolestí zad. Pomůže vám protáhnout celou délku páteře a krásně vytvarovat prsa.

  • Lehněte si opět na břicho, s výdechem ohněte kolena a za hlavou je zvedněte. Rukama se chytněte za kotníky
  • Opět pomalu vydechujte a snažte se své nohy a ruce vytáhnout co nejvíce nahoru. Rovnováhu byste měli držet na svém žaludku a balancovat
  • V pozici vydržte 30 vteřin

Most

Protáhne hrudník, páteř a krk. Také pomáhá zahnat únavu a bolest hlavy.

  • Lehněte si na záda, roznožte nohy o trochu více než je šířka vašich ramen a zvedněte zadek
  • Za hlavou se opřete o dlaně. Prsty by měly směřovat k zádům. Vydechněte a zvedněte hrudník a boky co nejvýše
  • Zkuste ruce zcela natáhnout a zůstaňte v pozici 30 vteřin

Stojka

Podpěrná stojka slouží vašim vazům a svalům páteře a hrudníku. Zlepšuje dýchání a tok krve. Doporučuje se pouze pro ty zkušenější.

  • Položte se na kolena a opřete se o předloktí. Spojte ruce tak, aby vytvářely jakousi misku a opřete je i s hlavou na podlahu tak, aby hlava byla položená v rukou
  • Ohněte kolena a s výdechem odlepte nohy od země
  • Natáhněte je nahoru a zůstaňte takto po dobu 30 vteřin, nebo zvládnete-li až do 2 minut

Velbloud

Velmi účinná pozice proti bolestem zad. Navíc zvyšuje objem plic a posiluje hrudník.

    • Opřete se o kolena s nohama u sebe
    • Pomalu se zakloňte a položte ruce na paty. Vypněte hrudník a žebra směrem nahoru. Vaše hlava by měla být zakloněná co nejvíce
    • Zůstaňte po dobu 30 vteřin a poté zaujměte výchozí polohu




zdroj: brightside.me