Máte náběh na hypochondrii? Poradíme, jak zjistit, jestli jste opravdu zdraví

V současnosti lidé věnují spoustu pozornosti svému zdraví, až to mnohdy hraničí s hypochondrií. My vám ale prozradíme několik příznaků, které svědčí o vašem dobrém zdravotním stavu, aniž byste se museli nějak přehnaně kontrolovat.

Pěšky do schodů, nebo výtahem nahoru? V rámci zachování svého zdraví zkuste první variantu.

Univerzální vzorec na kalorie neexistuje

Pestrá a zdravá strava by měla být samozřejmostí. Kolik kalorií sníst, to se ale u každého člověka liší.

Jíte pouze tehdy, když máte hlad a nikdy se nepřecpáváte. To je základním ukazatelem skutečnosti, že nejíte z nudy, nebo nejste závislí na jídle. Pokud jíte opravdu jenom ve chvíli, kdy Vám vyhládne, a necpete se z nedostatku jiné činnosti, nebo nezajídáte stres sladkostmi, jste v tomto ohledu vážně dobří. Jen tak dál! Dalším kritériem je, že jíte zdravě pestrou a chutnou stravu. Vynecháváte sladkosti, ale neujíždíte ani na jednostranné, byť údajně zdravé stravě. Každý člověk má v jídle své vlastní potřeby. Neexistuje žádný univerzální vzorec, který by umožnil vypočítat, kolik přesně kalorií potřebujete. Je to individuální záležitost. Můžete jíst méně nebo více než ostatní lidé, a přesto je to v pořádku. Především ale poslouchejte své tělo a snažte se pochopit, co vám říká.

Choďte do schodů a prožívejte emoce

Chůze do schodů bez zadýchání je neklamným znamením, že jste na tom se zdravím opravdu dobře.

Vyjdete do schodů, a přitom se nezadýcháte. To je naprosto jasný ukazatel, že jste v dobrém fyzickém stavu. Nepotřebujete skvělou vytrvalost, ani extrémní sporty. Když netrpíte chůzí po schodech, znamená to, že jste v pořádku. Vaše tělo bez potíží zvládá každodenní fyzickou aktivitu. Zvládáte prožívat emoce. Psychické zdraví nemusí nutně znamenat, že jste optimističtí 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Někdy jste naštvaní, jindy smutní, rozrušení, nebo i depresivní. Znakem dobrého duševního zdraví je, že jste schopní mít všechny popsané emoce. A žádná z těchto emocí netrvá stále.

Vstávejte a usínejte v pohodě

Být vyspalý dorůžova, to je snem každého z nás. Ne každému se to ale podaří.

Vstanete brzy, bez budíku a cítíte se dobře. Nejde o dny, kdy prostě musíte vstát v 6 hodin. Je to o dnech, ve kterých máte volnější rozvrh a nepotřebujete vstávat v určitou dobu. Přesto se vzbudíte brzy a odpočinutí. Je to znamením, že máte dobrý spánek, dokážete odpočívat a cítíte se zdraví. Neusínáte okamžitě, jakmile se dotknete polštáře? Nevadí. Naprosto normální je, že proces zaspání trvá 10-20 minut. Někdy máte za sebou náročný den a usnete hned poté, co se dotknete polštáře, jindy nikoli. Není to ale problém.

Zdroj: brightside.me