Mobilní telefon vedle postele je zlozvyk, který nám může způsobit spoustu stresu

Zazvoní váš budík a vy otevřete oči. Co je první věc, kterou uděláte ihned poté, co je váš spánek takto hrubě přerušen? Zůstanete ještě chvilku ležet se zavřenýma očima a vydýcháte se ze šoku, který vám budík způsobil? Anebo hned sáhnete po mobilním telefonu a kontrolujete sociální sítě, zprávy nebo e-mail? V současné době právě ta poslední možnost bývá nejčastější. Není to ale nic dobrého. Tento zlozvyk totiž může zvýšit vaši hladinu stresu ihned po ránu ještě dříve, než jste plně probuzení a připravení čelit novým výzvám života.

Stres z telefonu a denních povinností

Mnoho lidí používá mobilní telefon namísto budíku. Je proto logické, že jej mají blízko své postele. Pokud ale po vypnutí budíku okamžitě zapnete aplikaci na prohlížení sociálních sítí nebo e-mailu, můžete si tím pokazit své ranní vstávání a tím i celý den. Pokud se namísto uvědomění si sama sebe a svého aktuálního pocitu a potřeb okamžitě zahledíte do displeje telefonu, můžete tím způsobit svou nevrlou a nervózní náladu po celý den.

Psychologové upozorňují na to, že chytré telefony jsou vytrvalým zdrojem negativity v našich životech. Po uchopení telefonu totiž mozek rozjede sérii asociací, které vás nutí přemýšlet o všech úkolech, které byste během dne měli zvládnout, a vaše hladina stresu okamžitě vyletí vzhůru. Kvůli zprávám, které vám mohou přijít na e-mail či sociální sítě pak někteří lidé zvládnou doslova propadat panice, a to jen proto, že si je přečetli dříve, než se stihli správně probudit. Tento negativní začátek dne pak může ovlivnit celý jeho průběh. Pokud vás totiž něco podráždí hned po ránu, obvykle tento pocit během dne jen tak nezmizí.

Ráno bychom měli začít pozitivně

Pokud chcete tento špatný zlozvyk prolomit a dát svým ránům pozitivní náboj, je zapotřebí změnit svůj probouzecí rituál. I když máte telefon namísto budíku, můžete jej po deaktivaci buzení nechat ležet na místě a provést jednoduchou ranní meditaci. Pod pojmem meditace si ale nepředstavujte nic složitého. Stačí se několikrát zhluboka nadechnout a vydechnout a myslet na něco pozitivního.

Můžete si třeba nahlas říci větu: „Dnes budu myslet pozitivně.“ nebo „Těším se na to, co mi dnešní den přinese.“ Tyto prosté věty mohou vaši náladu překvapivě zlepšit. Pokud se vám nechce mluvit sama k sobě, můžete se prostě jenom pár minut soustředit na svůj dech a pořádně se protáhnout. Možná vám pomůže si po ránu zapsat své myšlenky do deníku nebo si dopřát krátkou procházku na čerstvém ranním vzduchu a až poté uchopit do ruky svůj telefon.

Obrázky: Freepik