Možnosti fyzických aktivit pro seniory v karanténě

Opatření proti nákaze koronavirem se podepisují na psychickém i fyzickém zdraví každého z nás. Zatímco nemocných je pouhý zlomek populace, důsledky ochranné karantény a zákazu vycházení dopadají na hlavy nás všech. Klesají totiž možnosti fyzického pohybu lidí, což je nebezpečné zejména pro seniory, jejichž svaly snáze a rychleji atrofují. Zejména oni by proto při pobytu doma neměli zapomínat na častou fyzickou aktivitu.

Hýbejte se doma

Chůze po městě je v této době pro seniory nebezpečná. Pokud tedy nemáme možnost procházet se osamotě nerušeni v přírodě, musíme si pomoci jinak. Ideální proto je podporovat u svých dědečků a babiček, či sami u sebe, pakliže do uvedené skupiny spadáme, pohyb praktikovaný mezi stěnami našeho obydlí.

Domácí práce

V závislosti na fyzické kondici je možné vykonávat některé fyzické domácí práce, jako je třeba úklid bytu, mytí oken či vytírání podlah. Pokud je k dispozici zahrádka, i práce na ní jsou skvělé pro udržení fyzické, ale i psychické kondice. Nakonec je přece jaro a příroda si žádá své.

Jednoduché činnosti

Pokud zahrada k dispozici není nebo fyzický stav seniora nedovoluje vykonávání výše zmíněných prací, je vhodné na pohyb nerezignovat a najít jiné způsoby. Je možné si vystačit s naprosto jednoduchými činnostmi.

  • Opakovaně sedání a vstávání do křesla a sedat si do křesla
  • Cviky s naplněnou lahví vody, kterou střídavě podržíme nataženou rukou do několika směrů vpřed, do strany či přes ramena

Tanec

A když už se procvičí nohy, co si tak zapnout rádio, televizi nebo nosič s oblíbenou hudbou a jednoduše si doma zatančit? Prospějeme tím tělu i duši. Není třeba tančit příliš dlouho, stačí pár minut. 

Obrázky: Freepik