Obyčejný ručník pomůže snížit napětí krku a zmírnit bolest

Bolest ramen a krku umí pěkně znepříjemnit život. Objevuje se zejména po dlouhodobé práci u počítače nebo při dlouhodobém udržování ztrnulé pozice. Sedavý životní styl pak zapříčiňuje chronické napětí krčních svalů, které dokáže vyústit až k bolestem hlavy a poruchám soustředění. Proto je dobré na svůj krk myslet a čas od času ho procvičit a protáhnout, abyste uvolnili svaly a zmírnili bolest.

Sedavý způsob života i stres

Bolest krku souvisí se sedavým způsobem života. Potíže může způsobit ale také silné psychické napětí, tedy stres. To je proto, že pod vlivem stresu nevědomky stahujeme hlavu mezi ramena, což se silně projevuje právě na krčním svalstvu. Přitom se zvyšuje napětí v krční páteři a zmenšuje se prostor mezi obratli, což zvyšuje tlak na nervová vlákna.

Proto je pro zdraví krční páteře a horní části zad tak důležitá relaxace a odpočinek. Pouze přiměřené uvolnění svalů a protažení krku může bolesti zmírnit či odstranit. Zároveň je vhodné udržovat pravidelnou fyzickou aktivitu, čímž si zachováme pružnost svalů a vazů.

Pokud vaše problémy se zády a krční páteří ještě nejsou příliš závažné, aby vyžadovaly zásah lékaře, máme pro vás zajímavé řešení, které vám může téměř zachránit život.

Jednoduché cvičení sníží napětí krčních svalů

Vyzkoušejte následující protahovací a masážní cvičení, které vám pomůže zbavit se potíží s bolavými rameny a krkem. Bude vám k tomu stačit ručník nebo pevný válcový polštářek a pevný, dostatečně velký stůl nebo pevná postel.

Začněte tím, že si ručník sbalíte do malé roličky. Pokud máte kulatý polštářek, máte to bez práce.

Položte se na stůl nebo na postel tak, aby vám hrana vycházela do oblasti krku. Ten si podložte srolovaným ručníkem či válcovým polštářkem a hlavu spusťte přes hranu dolů. Nechte hlavu klesnout, zlehka dýchejte a relaxujte.

Pakliže vám tato pozice nezpůsobuje bolest, udržujte ji alespoň deset minut v kuse.

Pomůže také masáž

Kromě výše uvedeného cvičení se velmi hodí také masáž. Profesionální masér vám může prokázat v tomto směru neocenitelnou službu. V případě nouze si však masáž můžete provést i vy sami. To má tu výhodu, že přesně víte, kde a jak potřebujete masírovat, aby se vám ulevilo.

Nejlepší způsob je táhlý pohyb s mírným tlakem po celé délce svalu, jako byste protahovali kousek těsta, které se po každém pokusu zase smrští zpátky do původní velikosti. Tlačte na svaly jen do té míry, aby vám to nezpůsobovalo bolest. Tato masáž vám přinese úlevu i uvolnění.

Obrázky: Pixabay