Od bolesti šíje a krku pomůže uvolňovací masáž tenisovým míčkem

Ztuhlé svaly šíje a ramen mají nejrůznější příčiny. Může to být špatná poloha těla, v níž setrváváte příliš dlouhou dobu třeba v práci. Může za tím být i vytrvalý stres, kvůli kterému nevědomky zatínáme svaly a stahujeme hlavu mezi ramena, což se podepíše na stavu úponů a svalstva. Víte například, že stresem se projevují i střevní potíže? Ať už je ale příčina vašich bolavých svalů vrchní poloviny zad jakákoliv a vy si nemůžete nebo nechcete zajít na pořádnou masáž, může vám pomoci jednoduchý trik, který zmírní vaši bolest a obnoví svalovou i psychickou pohodu.

Bolest zad po probuzení může být špatnou polohou

Pokud se pravidelně probouzíte s bolavými zády, může to znamenat, že máte buďto špatnou matraci a/nebo spíte v nevhodné poloze. Bolest šíje a ramen často vzniká zejména při spaní na boku, kdy se ramena nepřirozeně bortí pod váhou těla a dochází k jejich různému křivení. Tomu se dá předejít různými způsoby. Například pevným vyšším polštářem, který nedovolí vašemu tělu zhroutit se na úkor ramene, můžete si mezi kolena vložit polštářek, díky kterému celá vaše postava zachová i během spánku rovinu, případně si můžete polštář zavěsit na hrudník, což vám pomůže jej udržet v rovině.

Uvolňující masáž tenisovým míčkem

Pokud už vás ale záda bolí a žádné preventivní opatření nezabralo, můžete se pokusit zbavit se bolesti automasáží s pomocí tenisového míčku. Trik je jednoduchý. Míček vám poslouží v podstatě jako druh masážní koule a bude umístěn mezi vaším krkem či ramenem a zdí. Pokud se vám tenisák bude zdát příliš tvrdý, můžete jej vložit do měkké žínky nebo vlněné ponožky, aby byl o něco měkčí. Jeho použití vás bude stát jen pár minut vašeho času, ale opravdu účinně pomůže odstranit napětí ve svalech.

Video s tímto skvělým nápadem se nedávno objevilo na serveru youtube. Žena na něm ukazuje, jak si snadno provést masáž za pomoci tenisového míčku a kousku rovné zdi. Abyste postup provedli, stoupněte si zády těsně ke zdi a mezi své rameno a stěnu vložte tenisový míček. Za pomocí pomalých pohybů v kolenou pomalu přesouvejte polohu zad a koulejte míček v bolavých oblastech, které tím masírujete.

Obrázky: Freepik