Osvědčené postupy, jak se zbavit pálení žáhy v těhotenství

Těhotenství se obecně pojí s mnoha fyzickými změnami, které mohou vést k přechodným menším či větším potížím. Jednou z těch menších, nicméně o to palčivějších, a to doslova, je pálení žáhy. Trávicí komplikace celkově často komplikují průběh celého těhotenství a pálení žáhy je jedním z jejich projevů. Není to problém, kterým je třeba se znepokojovat, ale sami moc dobře víme, jak člověku umí znepříjemnit život. Povíme vám o příčinách vzniku těchto obtíží, jak jim předcházet i několik osvědčených tipů, jak se jich zbavit.

Za žaludeční potíže mohou hormony i velká děloha

Pálení žáhy, jakkoliv může být obtěžující či znepokojující, je jedním z nejčastějších potíží během těhotenství vůbec. Většinu žen trápí pálení žáhy zejména v posledním trimestru, nicméně mnoho žen se s tímto problémem trápí již od prvních měsíců. Příčiny mohou ležet hned v několika skutečnostech.

Jedním z faktorů je zvýšená hladina hormonu progesteronu, který je zodpovědný za uvolnění hladkého svalstva, což snižuje riziko předčasných stahů dělohy. Současně ale uvolňuje také chlopeň chránící vstup do žaludku, která pak propouští kyseliny vzhůru do jícnu.

Další věcí je zvětšování objemu dělohy, která tak začne vytvářet veliký tlak na všechny ostatní orgány v těle, a to včetně žaludku, který má pak větší tendenci vypouštět svůj obsah zpátky do jícnu.

Správně jezte a odpočívejte

Během těhotenství je zapotřebí upravit životní styl tak, aby maximálně ulehčil už tak zatěžovanému organismu. Důležité je proto dbát na správnou výživu, odpočinek, ale také na vhodné oblečení, které nepůsobí tlak na vnitřní orgány. Pouhé nesprávně zvolené kalhoty či příliš stahující triko mohou vyvolat nesčetné potíže, včetně pálení žáhy.

Z hlediska stravy je vhodné samozřejmě požádat o radu odborníka, nicméně co se týče ochrany před stoupáním žaludečních kyselin vzhůru, pomůže konzumovat velmi často malá jídla, jako jsou sušenky nebo zelenina. Kromě toho je důležité často v malých dávkách popíjet vodu a co nejvíce vyloučit kyselá jídla.

Během odpočinku pak věnujte pozornost pozici, do které se ukládáte. Můžete zvážit podložit si hlavu polštářem navíc, nebo odpočívat v pozici na boku, což doporučují i odborníci.

V případě výskytu pálení žáhy pak můžete situaci řešit dostupnými farmakologickými prostředky, které vám pomohou k úlevě a tím i k větší vyrovnanosti.

Zdroj: https://donnaweb.net/come-eliminare-i-bruciori-di-stomaco-in-gravidanza/