Po karanténě nemusíme vylézt na ulici s nadváhou. Pálit kalorie lze účinně i doma

Lékaři i psychologové doporučují udržení zdravé míry pohybu i pro lidi, kteří jsou uzavřeni do karantény. Nejenže pravidelná fyzická aktivita posiluje psychiku a zlepšuje imunitu, ale také samozřejmě pálí kalorie. Přestože je tedy doporučováno v době pandemie zůstat doma, neznamená to nutně zůstat sedět na gauči.

Jakékoliv, byť i minimální fyzické cvičení, které budete pravidelně provádět ideálně jako součást svého ranního rituálu, zásadním způsobem posílí obranyschopnost vašeho těla, vyloučí do krve dopamin, tedy hormon radosti vůbec dodá člověku dobrý pocit ze sebe sama. Navíc dokáže účinně odvést pozornost od nepříjemných myšlenek na průběh a dopady pandemie a hrozbu, kterou představuje pro společnost i jednotlivce.

Instrukce ke cvičení

Níže uvádíme několik jednoduchých cviků, které můžete provádět s minimálními nároky na prostor i mezi zdmi svého bytu. Každý z těchto cviků provádějte po dobu 30 sekund a ihned pak přejděte k dalšímu pohybu. Po dokončení posledního minutu odpočívejte a celé zopakujte ještě třikrát.

Výskoky z dřepu

Postavte se zpříma s nohama u sebe a s rukama podél těla. Jděte do dřepu a prsty se opřete o podlahu. Odrazte se ve výskoku napněte tělo, nohy oddalte do stran a rukama tleskněte nad hlavou. Poté se vraťte zpátky do dřepu a dotkněte se rukou země. Opakujte bez zastavení podle instrukcí popsaných v předchozím odstavci.

Dřep s úkrokem do strany

Postavte se zpříma s rukama v bok. Udělejte úkrok vpravo, ruce předpažte a napněte, stáhněte břicho a hýždě a jděte do podřepu. Vaše kolena musejí svírat pravý úhel tak, aby stehna byla rovnoběžně s podlahou. Bez prodlení se opět vraťte do výchozí polohy a opakujte na druhou stranu.

Prkno s dotykem stehna

Jděte na všechny čtyři tak, jako byste chtěli provádět kliky. To znamená, že se zapřete o špičky, nohy dáte od se a zdvihnete se na napjatých pažích. Tím vytvoříte takzvané prkno. Měli byste ideálně udržet své tělo tak, aby se vám zadek nezvedal vzhůru a nepokrčovali jste kolena. Poté střídavě přeneste váhu jen na jednu ruku a druhou se dotkněte stehna. Vraťte ji zpět a zopakujte druhou rukou.

Výskok do dřepu se zanožením

Postavte se zpříma s nohama od sebe na šířku kyčlí a ruce dejte v bok. Vyskočte na místě do výšky, po dopadu trochu nadskočte a jděte do podřepu se zanožením, tzn. pravou nohu vysunete dopředu, levou dozadu a jdete do podřepu. Koleno by se nemělo dotknout podlahy, abyste předešli případným zraněním. Poté se vraťte do výchozí polohy a opakujte na druhou stranu.

Obrázky: Freepik