Potraviny čistící tepny a chránící před infarktem a mrtvicí

Kardiovaskulární choroby jsou na vrcholu žebříčku nejčastějších příčin předčasného úmrtí lidí po celém světě, zejména pak v takzvaných vyspělých a civilizovaných zemích. Náš sedavý životní styl doplněný o spoustu nezdravých potravin plných přidaných chemických dochucovadel, konzervantů a nezdravých rafinovaných tuků k tomu velmi přispívá a léky od lékaře tomu naopak nijak nebrání. Existuje ale spousta přírodních způsobů, jak svým krevním cévám navrátit ztracenou čistotu a zdraví a předejít tak fatálním důsledkům.

Zelený čaj

Vysoký obsah látek zvaných katechiny je účinný k celkovému zklidnění těla a dodají vám energii. Tím zmírní stres a tím i nadměrný tlak vyvíjený na vaše srdce a celý cévní systém. Nejlepších výsledků můžete dosáhnout vypitím jednoho až dvou šálků zeleného čaje denně.

Losos a další tučné ryby

Losos, tuňák, sleď nebo makrela, to jsou jedny z nejzdravějších možných součástí vašeho jídelníčku. Obsahují neuvěřitelně vysoké množství zdravých mastných omega 3 a omega 6 mastných kyselin, které pomáhají chránit cévy a předcházejí tak kardiovaskulárním chorobám. Snižují také obsah tzv. triglyceridů a špatného cholesterolu, čímž pomáhají zklidňovat zánětlivé procesy v těle.

Brusinky

Vysoký obsah draslíku v těchto červených sestrách borůvek je dobrý pro zvyšování hladiny takzvaného dobrého HDL cholesterolu, který se podílí na vyrovnání hladiny „škodlivého“ LDL cholesterolu. Vypití 3 sklenic brusinkové šťávy denně snižuje riziko infarktu až o 40 procent.

Mořské řasy

Wakame, nori, kombu a další druhy jedlých mořských řas, které jsou velmi oblíbené zejména v asijské kuchyni, obsahují obrovské množství látek s antioxidačním účinkem, které pomáhají odstraňovat z těla volné radikály vznikající jako odpadní látky metabolického procesu látek v těle. Kromě toho obsahují také celou řadu vitaminů a minerálů, karotenoidů a bílkovin, které se podílejí na zlepšení krevního oběhu, vyrovnávají krevní tlak, rozšiřují cévy a snižují hladinu cholesterolu.

Olivový olej

Řekové a Italové, kteří používají olej z oliv už po tisíce let, jsou proslulí svou dlouhověkostí a pevným zdravím. Tento olej je bohatý na zdravé tuky, které snižují hladinu cholesterolu a snižují pravděpodobnost infarktu téměř o polovinu oproti lidem, kteří olivový olej nejedí.

Ořechy

Další bohatý zdroj nenasycených omega-3 mastných kyselin, které podporují zdravé fungování nervové soustavy, regulují hladinu cholesterolu a snižují bolestivost kloubů. Mandle a vlašské ořechy patří mezi ty nejhodnotnější jádra a doporučuje se jíst hrst těchto ořechů denně.

Obrázky: Pixabay