Potraviny, o kterých jsme si všichni mylně mysleli, že jsou pro naše zdraví prospěšné

Jen sotva je možné jíst zdravě na 100%, ale obvykle si chceme být jisti, že produkt, který se chystáme konzumovat, bude pro naše tělo prospěšný. Jak se ale ukázalo, existují potraviny, které mnozí z nás považují za zdravé mylně.

Sušené banány

Výhodou je, že obsahují téměř stejné látky jako čerstvé banány: vlákninu, železo, draslík a hořčík. Přesto ale jejich výrobci přidávají látky zvýrazňující chuť a cukr. Často je také hluboce smaží. Nahradit je můžete banánovými lupínky pečenými v troubě nebo sušenými na vzduchu.

Suchary

Existuje mnoho druhů sucharů, velmi často se ale můžete setkat s takovými, které sice jako suchary vypadají, ale obsahují škodlivé oleje. Vždy si přečtěte složení na obalu. Neměly by obsahovat kvasnice, modifikovaný škrob, konzervační látky, barviva nebo antioxidanty. Nejlepší varianta sucharů je vyrobena z celých zrn nebo hrubé celozrnné mouky.

Bezlepkové pečivo

Lepek je bílkovina obsažená v zrnech a díky němu lze smíchat mouku s vodou. Nebezpečný je pouze pro osoby s nesnášenlivostí lepku, což je tak 1% populace. To znamená, že se potravin s obsahem lepku nemusíte bát, nepatříte-li k tomuto 1%. Bezlepková jídla v sobě nosí spoustu rafinovaných přísad a to je činí pouze škodlivější. Nebojte se běžného pečiva, nejezte ho příliš, ale rozhodně se ho nebojte.

Sušené a kandované ovoce

Sušené ovoce je samo o sobě zdravé, ale aby bylo uchráněno před plísní a udrželo si barvu, je ošetřováno fungicidy a oxidem siřičitým. Pokud je řeč o kandovaném ovoci, jeho přínos je ještě nižší kvůli obrovskému množství cukru. Zkuste si tedy raději sušit ovoce doma. Není to těžké a je to mnohem zdravější.

Tavený sýr

Kromě toho, že se v nich vyskytuje spousta přísad, obsahují ještě obrovské množství sodíku. Například svačina se třemi plátky taveného sýra pokryje 2/3 denní potřeby sodíku. Vždy bude tedy lepší, když sáhnete po různých druzích kvalitního sýra nebo slaného sýru cottage.

Nakládaná zelenina a ovoce

Výrobci nakládané zeleniny a ovoce přidávají do konzerv různé omáčky, ocet a další věci, které opravdu nejsou zdravé. Například jedna plechovka obsahuje asi 3 lžíce cukru. Nahraďte je raději kvalitou čerstvě nakládané zeleniny bez soli, cukru nebo konzervačních látek. Nebo si je připravte sami.

Škrobená zelenina

 

Kukuřice, hrušky, brambory a dýně obsahují méně vlákniny, vitamínů a minerálů než ostatní druhy zeleniny a ovoce a jejich kalorická hodnota je mnohem vyšší. Nemusíte se této zelenině zrovna vyhýbat, ale neměli byste jí konzumovat moc. Zvolte raději zeleninu bez škrobu, všechnu tu, co je křupavá, šťavnatá a zelená.

Jogurty

Jogurty z obchodu obsahují spoustu cukru a málo bílkovin. Kromě toho je nemusíte kousat, což vytváří dojem, že jíte něco lehkého. Zvolte vždy jogurty s nízkým obsahem cukru a vysokým obsahem bílkovin. Můžete si také koupit řecké jogurty a přidat k nim ovoce.

Instantní ovesné vločky

Ovesné vločky jsou zdravé, to se obecně ví, ale ty, které se mohou vařit pouze 2-3 minuty, mezi ně opravdu nepatří. Čím menší vločky jsou, tím více jsou zpracovány a přináší tak vyšší glykemický index a s tím i další kalorie. A samozřejmě, že ovesné vločky s přísadami a různými sladidly jsou ty nejhorší. Zvolte raději hrubě opracované vločky, sice potřebují více času k vaření, ale dávají vám vše, co jste od nich očekávali.

zdroj: brightside.me