Ráno určuje den, proto se raději vyhněte všemu, co kazí náladu

Bzučící budík nikdy nikomu na náladě nepřidal, to je jasné. Bez něj bychom ale nevstali, to je taky jasné. To ostatní ale máme plně ve své kompetenci. Můžeme si zařídit takové ráno, které nám rozjasní a rozzáří celý následující den, i kdyby nakrásně celý propršel. Pokud si nastavíte příjemnou a uklidňující ranní rituál, může vám to pomoci i v celém životě, zlepší to vaše vztahy s lidmi a může odstranit či zmírnit také deprese. Naopak existují některé zvyky, kterými si nevědomky své ranní vstávání sabotujeme. Pokud si přejete prožívat každé své ráno pozitivně a příjemně, měli byste se těmto zlozvykům vyhnout.

Nucená snídaně

Snídaně je důležitou součástí každého dne, ale pokud se vám do ní po probuzení příliš nechce, nenuťte se do ní. Někteří lidé jsou schopni přijímat jídlo až nějakou dobu po probuzení. Naučte se poslouchat svůj organismus a jezte až ve chvíli, kdy vám snídaně bude činit potěšení. Přibalte si ji s sebou do práce, případně si na ni vyhraďte desetiminutovou pauzu. Uvidíte, že se vám tak bude fungovat lépe.

Zatažené závěsy

Denní světlo je důležité ke správnému nastavení organismu, který se tak lépe srovná s tím, že je čas se probudit a být produktivní. Samozřejmě, pokud vstáváte ještě za tmy, je tato situace horší. Nicméně během letního období je zbytečné si denní světlo na začátku dne odepírat. Proto ještě před ulehnutím, případně těsně poté, co vstanete z postele, rozhrňte závěsy a vpusťte světlo do svého bytu. Výzkum dokonce ukázal, že lidé, kteří během dne vidí déle přirozené denní světlo, mívají také zdravější váhu. Takže nevstávejte za tmy a raději roztáhněte závěsy.

Sladká snídaně

Když jsme unavení a ospalí, tělo touží po cukru, který by mu dodal energii. Začátek dne s oslazenou snídaní ale může spustit inzulinovou houpačku a vy celý den nebudete myslet na nic jiného než na jídlo. Zkuste proto namísto přeslazených cereálií, vdolků, koblih a sladkých džusů raději zařadit zdravý sendvič s celozrnným chlebem, misku ovesných vloček s jogurtem či vajíčka se zeleninou. Tyto pokrmy vám dodají vyváženější zdroj energie na celé ráno, díky kterým nebude muset tělo zápolit s nezdravými výkyvy krevního cukru.

Obrázky: Freepik