Správné držení těla je základem veškerého pohybu. Zlepšete svůj postoj jednoduchými cviky

S držením těla má velký problém většina populace. Často sedíme na špatných židlích, máme nedostatek pohybu, a to se obecně negativně projevuje na tom, že nás následně tělo bolí a mnoho běžných věcí nám dělá problémy.

Cvičení pomůže

Na špatné držení těla je nejlepší cvičení. Takové, které tělo zase srovná, které protáhne potřebné svaly a které je také posílí. Výsledkem toho je, že tělo bude opět držet správnou polohu a běžný den se obejde bez bolestí. A jak správně cvičit? Tyto tři jednoduché cviky jsou nejlepší.

Náklony do stran

Začínáme cvikem, u kterého stojíme, a to zhruba na šíři ramen. Ruce zvedneme nad hlavu a zde je spojíme. Následně provádíme úklon s výdechem na jednu, potom na druhu stranu. Po tomto pohybu se vždy vrátíme do výchozí polohy a poté opakujeme. Na každou stranu je vhodné naklonit se desetkrát. Cvičení opakujeme nejlépe ve 3 sériích, které mohou být rozděleny do celého dne.

Protažení směrem vzhůru

Ani druhé cvičení není nijak komplikované. Právě naopak. Opět se začíná ve stoje, tentokrát v postoji, kdy jsou nohy více od sebe, než je šíře ramen. Následně dojde k mírnému pokrčení v kolenou. Ruce se předpaží a následně se spojí. Onen hlavní pohyb spočívá v tom, že spojené ruce začnete směřovat směrem vzhůru, kolena začnete napínat, ruce dáte nad hlavu, kouknete se k nebi a lehce se postavíte na špičky. Tím protáhnete celé své tělo. Potom se opět vrátíte do výchozí polohy. I tady doporučíme tři série po deseti opakováních.

Výpady

Třetím cvikem jsou výpady, a to směrem dopředu. Základem je tedy poloha ve stoje, kdy stojíte vzpřímeně. Následně je třeba lehce zatáhnout břicho, zpevnit záda a potom udělat výpad směrem dozadu. Přední noha je pokrčena do pravého úhle, zadní je natažena. Ruce jdou při tomto pohybu nahoru, směrem nad hlavu. Následuje návrat do polohy výchozí