Správný způsob cvičení se odvíjí od typu ženské postavy

Každá žena je jiná a stejně tak i typ její postavy. Obecně se rozlišuje pět různých typů žen rozdělených právě podle jejich tvarů, podle nichž se také určuje optimální způsob fyzického cvičení, který je pro tu kterou ženu vhodný. Základní a nejžádanější tvar je X neboli přesýpací hodiny. Ženy s touto postavou jsou vnímány jako jakýsi standard a ostatní ženy se obvykle snaží jej rovněž nějakým způsobem dosáhnout. V následujícím článku se pokusíme porozumět charakteristickým rozdílům a výhodám i nevýhodám jednotlivých typů postavy, spolu s nejvhodnějším způsobem cvičení.

Tvar X

Nejoblíbenější tvar ženského těla. Pokud jste majitelkou těla tvaru přesýpacích hodin, můžete si gratulovat. Pozor ale, bez pohybu a se špatnou životosprávou se vaše tělo může proměnit na tvar O.

Při tréninku dodržujte rovnoměrné cvičení jen s mírným důrazem na ramena a pas. Potřebujete se prostě jen udržet v dobré kondici, zbytek za vás zařídila příroda.

Tvar A

Tento tvar ženské postavy bývá velmi častý a také poměrně oblíbený. Je zde sice oproti X jistá disproporce, neboť tyto ženy mívají subtilní ramena a masivnější boky a hýždě, kam se také ukládá většina tělesného tuku.

Cvičení by mělo srovnat nesouladné křivky. Zaměřte se proto především na posílení ramen, záda a hrudníku, zatímco boky jen udržujte s minimálním množstvím tuku. Důraz byste měli dávat na kardio.

Tvar V

Je to opak tvaru A, tedy široká ramena a subtilní boky. Tento typ postavy je spíše mužský, a proto tyto dívky nebývají s tvarem svého těla spokojené. Naopak jsou ale dívky tohoto typu zvýhodněné v tom, že nesnadno tloustnou a udržují si tak stále štíhlou postavu. Vše, co potřebují, je jen „napumpovat“ svaly na stehnech a hýždích.

Tvar O

Tato postava je charakteristická masivním trupem, vystupujícím břichem a relativně štíhlými končetinami. Tento typ postavy se často vyskytuje u starších žen a u dívek po porodu. Náprava této postavy není jen záležitostí fyzického cvičení, ale také správnou stravou s dostatkem bílkovin a nízkým příjmem uhlohydrátů. Díky aktivnímu kardio tréninku se obvykle změní O na X.

Tvar obdélník

Tato postava je spíše štíhlá a vyrovnaná. Hlavním nedostatkem je absence pasu. Proto trénink zaměříme na boky a hýždě. Pro tyto dívky je dobré i plavání či jóga či jakýkoliv aktivní typ fitness aktivity. Nedoporučuje se trénovat šikmé břišní svaly, nebo pas zmizí nadobro.

Obrázky: Pixabay