Úleva namoženého svalstva po náročném tréninku pomocí jednoduchý tipů

Dlouhé hodiny v tělocvičně mohou druhý den skončit bolavými svaly. Existují lidé, kteří si v tomto druhu bolesti libují a nemohou bez ní být. Pokud ale druhý den po cvičení skučíte a kňučíte, možná vezmete za vděk několika tipy, jak svému namoženému svalstvu ulevit a bolesti se zbavit. Proto příště, až půjdete cvičit, nemusíte se bát dalšího trýznění.

Choďte po schodech

Pokud vás bolí svalstvo po cvičení, rádi si ulevujete, abyste je nemuseli dále zatěžovat. Namísto chození po schodech tak raději jezdíte výtahem a namísto cesty pěšky nebo na kole jezdíte autem nebo MHD. To je ale špatně. Namožené svaly potřebují procvičovat, jinak ztuhnou a pak bolí ještě víc. Chůze nebo cyklistika v tom mohou velmi pomoci. Berte to ale s klidem a zbytečně se nepřetěžujte.

Vyhledejte teplo

Za horkou vanu, sprchu nebo saunu vám vaše unavené svaly poděkují. Pro jejich regeneraci je důležité, aby byly dobře zásobené okysličenou krví. Zahřátím se svaly uvolní, cévy se rozšíří a průtok krve se zlepší. Pokud nemáte čas na saunu, vanu ani sprchu, vezměte si aspoň teplé oblečení, případně si svaly namažte tygří mastí.

Jezte správné potraviny

Podle vědeckých výzkumů se některá jídla výrazně podílejí na regeneračním procesu svalstva. Mezi tyto potraviny patří zázvor, losos, kurkuma, jogurt, čerstvá máta, sója nebo paprika. Kromě toho je dobrý nápad zařadit také vitamin B12, který je obsažen v kuřecím mase či vaječných žloutcích.

Vyspěte se

Dobrý spánek je klíčem ke zdravé regeneraci celého těla, a tedy i namoženého svalstva. Po kvalitním nočním spánku se svaly zotaví nejlépe a nepříjemná bolest brzy odezní.

Vypijte sklenici třešňové šťávy

Bolí vás po tréninku svaly tak, že se sotva můžete pohybovat? Pak je zapotřebí lék silnějšího kalibru. Ani pro ten ale nemusíte běžet do lékárny. Stačí vám pořádná sklenice čisté třešňové šťávy nebo smoothie. Praxe i výzkumy prokazují, že tahle temně rudá tekutina působí doslova zázraky. Třešňová šťáva totiž obsahuje vysoké množství antioxidantů, které působí protizánětlivě. Podobnou službu pak může prokázat nejen šťáva z třešní, ale také z višní, brusinek nebo borůvek.

Obrázky: Unsplash