Uvolněte krční páteř pomocí těchto snadných cviků na doma

Když vás bolí krční páteř, je skvělou volbou masáž. Co když má masážní salon obsazeno a vy doma nemáte nikoho, kdo by vás namasíroval? Nemusíte zoufat, jelikož vám ukážeme několik snadných cviků, díky kterým si snadno ulevíte od bolesti.

Ručník za krkem

Lehněte si na postel nebo na gauč tak, aby hlava lehce přesahovala hranu. Potom srolujte ručník, dejte ho pod krk a hlavu zakloňte. Držte v této poloze asi 10 minut a uvidíte, jak se vám krční páteř uvolní a jak bude velmi brzy po bolesti.

Protažení krku

Pokud chcete krční páteř uvolnit, je vhodné svaly protáhnout. Nejlepším postupem je hlavu mírně předklonit, dát ruce do oblasti zátylku a hlavu lehce tlačit směrem dolů. Jako byste se chtěli bradou dotknout hrudníku. Takto držte po dobu 30 až 40 sekund a následně můžete povolit.

Boční protažení

Jednoduchý cvik na krční páteř, který lze provést kdykoliv a kdekoliv. Dejte levou ruku přes hlavu tak, aby dlaň byla u vašeho pravého ucha. Následně svou hlavu tlačte do boku k levému rameni. Držte pár desítek vteřin, potom povolte a stejné protažení proveďte i na druhou stranu, s druhou rukou.

Protažení trapézových svalů

Mnohdy se na ně zapomíná. Přitom i kvůli nim vás může lehce bolet za krkem. Dejte pravou ruku za záda, druhou rukou ji za zády chytněte v oblasti zápěstí a snažte se ji tlačit směrem do boku a také dolů. Ucítíte, jak se vám trapézové svaly namáhají a protahují. To stejné opakujte i s druhou rukou.

Protažení oblasti ramen

Jde o podobný cvik, jako boční protažení. Ruka by měla stejným směrem zamířit na správné místo. Hlavu však nebudete tlačit jenom do boku, ale i mírně dopředu. Tím skvěle protáhnete i část svalů v oblasti ramen a horní části zad.

Rotace ramen

Jednoduché a účinné. Prostě hýbejte s rameny tak, že s nimi budete opisovat jednoduché kruhy. Snadný cvik, který má však velmi dobrou efektivitu.