Začněte vařit ve fitness stylu a udělejte něco pro své zdraví a planetu

V dnešní době je velmi populární zdravý životní styl a péče o životní prostředí. Obě tyto oblasti mají spolu hodně společného. Každý touží po krásném, zdravém a přitažlivém těle, a zároveň bychom všichni chtěli žít, co nejdéle. K tomu se musíme starat sami o sebe, ale také o naši planetu. Pokud bychom zničili vše kolem nás, což se bohužel ve světě děje, tak bychom si zničili životní podmínky, a to by byl náš konec. Pokud tedy chceme žít zdravě a spokojeně na krásné modré planetě, můžeme začít vařit podle fitness receptů, což bude pro naše zdraví i planetu určitě přínosem.

Vaření stále vede

Jedním z pilířů zdravého fitness vaření je strava, která si zachování maximální množství živin. Sami lékaři doporučují tuto stravu a my se nyní podíváme na metody, které jsou toho schopné.

Příprava jídla je stále nejvýhodnější a nejčastější na sporáku za pomoci hrnce a vody. Ideálními surovinami jsou vařená zelenina, maso a ryby. Při vaření fitness pokrmů není nutné používat olej, takže kalorie zde nehrozí. U přípravy masa a ryb se doporučuje zalít je prvně vývarem, aby se odstranily nebezpečné látky. Zeleninu je vhodné vařit ve větším množství vody a pěkně doměkka.

Pečení a smažení

Pečení je dalším způsobem, jak vařit fitness. Pokud chcete zhubnout, pak není metoda pečení úplně vhodná zejména s masem, protože právě při pečení se uvolňuje velké množství skrytých tuků. Chcete-li péct, zkuste péct zeleninu nebo určité druhy jedlých kořenů, jako třeba brambory.

Chcete-li smažit, pak je vhodné používat teflonovou pánev, na kterou nemusíte používat olej. Pokud je ovšem tato pánev poškrábaná, raději na ní nesmažte. Ve starých litinových pánvích je dovoleno také smažit, nicméně v případě většího množství oleje je lepší použít pergamenový papír.

Gril nebo pára

Je také vhodné vařit na grilu nebo v páře. Vařit na grilu je vhodné, protože není potřeba moc oleje. Budete-li ovšem grilovat nad otevřeným ohněm, mějte na paměti určitá rizika. Nejlepším je zřejmě vaření v páře, protože si zde potraviny zachovávají maximální množství živin. Všechny pokrmy jsou šťavnaté a svěží. Když k tomu přidáte koření nebo trochu citronu, bude to opravdová lahůdka. Kéž by se lidé o vaření v páře zajímali více.

Obrázky: Pixabay