Základní jógové pozice pro zformování postavy v pohodlí domova

Všichni toužíme po tom být stále mladí a svěží. Čas sice zastavit nedokážeme, ale abychom se i v pokročilejším věku dobře cítili, je potřeba pravidelně cvičit, ideálně zvolit cvičení, které posílí a zároveň uvolní svaly a klouby. Dnes vám proto přinášíme několik jednoduchých cviků, které vám pomohou nejen zformovat vaši postavu, ale také vás nabijí pozitivní energií a pocitem štěstí. Cvičení vám navíc nezabere více než deset minut času.

Pozice věnce

Tato pozice vychází z jógy. Postavte se s nohama mírně od sebe, na šířku vašich kyčlí, následně se mírně nakloňte vpřed a pokrčte kolena. Snažte se hýžděmi dostat co nejníže, ale zároveň držet vaše záda rovně. Postupně otevírejte nohy v kyčlích do stran a z vnitřní strany kolen si k tomu napomáhejte vašimi lokty. Dlaně mějte spojené před vaším tělem. V této pozici setrvejte po dobu asi patnácti sekund. Poté se vraťte do výchozí pozice vestoje a celý cvik ještě jednou zopakujte.

Boční rotace

Výchozí pozice spočívá ve stoje s nohama mírně rozkročenýma na šíři vašich kyčlí a s rukama volně spočívajícíma podél těla. Následně zvedněte ruce do upažení do úrovně vašich ramen a pomalu otočte trupem vpravo. Na tuto stranu cvik třikrát zopakujte a poté proveďte totéž i vlevo.

Záklon v kleku

Klekněte si na zem tak, abyste se koleny a špičkami vašich prstů na nohou dotýkali země. Od kolen vzhůru jste ve vzpřímené poloze, záda a hlavu držte rovně. Následně se v této pozici pokuste hlavu a záda mírně zaklonit tak daleko, kam vás vaše tělo pustí. Poté se vraťte zpátky a cvik ještě dvakrát zopakujte.

Pozice s nohami ke stropu

Lehněte si na záda, ruce podél těla, dlaně směřují do podložky. Následně zvedněte mírně hlavu tak, abyste se bradou dotkli svého hrudníku. Následně se pokuste zvednout vaše nohy od země, abyste je dostali do svislé pozice, ale abyste zároveň udrželi dolní část vašich zad na zemi. Záda musí být stále v kontaktu s podložkou. I tento cvik opakujte třikrát.

Pozice stolu

Poslední cvik začíná vsedě, s rovnýma nohama směřujícíma vpřed, dlaně rovněž nasměrujte vpřed a opřete o podložku vedle vašich kyčlí. Nejprve ohněte hlavu dopředu a poté ji opatrně zakloňte. Následně zvedněte vaše hýždě od podložky a pomocí narovnávání se v kolenou se dostaňte až do pozice, kdy se o zem opíráte pouze dlaněmi a chodidly s tím, že vaše kolena, trup a hlava by měly být v jedné rovině. V pozici vydržte přibližně pět sekund, poté se vraťte do výchozí pozice a cvik ještě dvakrát opakujte.

Jaký je váš názor na jógu a uvedené cvičení? Dejte nám vědět váš názor do komentářů.