Zdravotně postižený cestující zůstal uvězněný jako rukojmí na letišti. „Nikdy jsem nezažil tak špatné a nelidské zacházení,“ postěžoval si

Zdravotně postižený cestující trpí spinální svalovou atrofií, žádá o revizi služeb určených pro vozíčkáře. On a jeho pečovatel totiž zůstali uvězněni v letadle a následně museli čekat další hodinu, než se dostali přes opuštěnou oblast hraniční kontroly. Propuštěni byli až po zavolání policie. Muž uvedl, že si celou dobu připadal jako rukojmí.

Letiště nejsou uzpůsobené pro vozíčkáře

Mužovo utrpení, po němž byl fyzicky zničený a emocionálně vyčerpaný, přichází po řadě podobných problémů pro vozíčkáře na letištích. Řekl, že dlouhá zpoždění, která zažívají tisíce cestujících na letištích kvůli nedostatku personálu, jsou pro osoby na invalidním vozíku až příliš běžným jevem. „Pro běžné cestující jsou nyní personální zdroje na letištích velkým problémem, ale pro zdravotně postižené cestující to byl problém vždy a neustále se zhoršuje,“ napsal muž ve své stížnosti.

Letiště uvedlo, že je mu líto, že cestující měl neuspokojivý zážitek, ale nenabídlo mu žádnou omluvu ani odpověď na podrobnou stížnost. Naopak na speciální asistenční službu letiště najímá jinou společnost a nedostatky v této oblasti zřejmě považuje za chyby dané firmy. „Letiště musí tuto smlouvu přezkoumat,“ dodal zdravotně postižený cestující. Uvedl, že služby pro lidi se zdravotním omezením jsou někde lepší, někde horší, ale britská letiště skutečně postrádají pozornost, kterou by měla věnovat tomuto typu cestujících. „Nikdy jsem nezažil tak špatné a nelidské zacházení.“

Muž našel podporu i od ostatních vozíčkářů

Muž svou stížností rozpoutal vlnu vyjádření k zoufalé situaci dalších osob upoutaných na invalidní vozík. Jeden z cestujících vyjádřil sympatie k této stížnosti poté, co byl uvězněn v letadle z důvodu, že letiště nedokázalo doručit jeho invalidní vozík.

„Letiště by nikdy neměla dopustit, aby k těmto situacím docházelo, mají jasné zákonné povinnosti podle zákona o rovnosti provádět přiměřené úpravy pro zdravotně postižené cestující a z incidentů, jako je ten, který je popsán, je jasné, že se tak prostě neděje,“ uvedl muž. Letiště a společnost zabývající se asistenční službou pouze uvedly, že pracují na nápravě a především řeší personální problémy.

Úvodní obrázek: John Robert McPherson/Creative Commons/Attribution 4.0, Zdroj: Theguardian.com