Zajistit si volno, vše pořádně naplánovat, nic nezapomenout, nerozbít, vše stihnout včas, pohodlně se zabydlet v novém a co nejméně přitom potrápit nervy. Stěhování domácnosti se v tomto kontextu může zdát jako nesmírně obtížně. Budete-li se ale držet následujících tří rad, vše pohodlně zvládnete a během jediného dne přepravíte všechny své věci do nového bydlení.
Pečlivě plánujte a organizujte
Na přípravy stěhování si nechte dostatek času, klidně i několik týdnů. Dopředu si vyhlédněte den pro stěhování bytu a dohodněte si volno v práci. Dbejte na to, abyste před odstěhováním se měli odhlášené veškeré odběry energií, předplatné a další služby, vázané na vaši adresu. Naopak adresu nového bydliště sdělte příslušným úřadům (místně příslušný obecní úřad, finanční úřad, zdravotní pojišťovna, banka), ve školách svých dětí, vašemu lékaři, dodavatelům energií apod. Vlastně všude, kde vaši adresu evidují.
Zajistěte si hlídání pro své děti a domácí mazlíčky, bez nich je stěhování domácnosti mnohem snazší. Objednejte si stěhovací společnost. Můžete se sice do stěhování domu či bytu pustit na vlastní pěst, zkušenosti a triky, kterými profesionálními stěhováci disponují, však ničím nenahradíte. Stejně byste si museli zajistit krabice, lepicí pásky a další obalový materiál na stěhování, dodávku a někoho, kdo všechny (i těžké) předměty odtahá s vámi. Se stěhováky navíc minimalizujete riziko rozbití svých věcí. A když už k nějaké nehodě dojde, mají pojištění odpovědnosti za škodu.
Balte organizovaně a vše pečlivě označujte
Rozmyslete si, co vše s sebou do nového bydlení potřebujete. Stěhování je totiž ideální příležitostí k revizi svých věcí. Vše nepoužívané a nefunkční bez milosti prodejte, darujte či nadobro vyhoďte.
Do balení se pouštějte vždy místnost po místnosti, vyhněte se chaotickému přeskakování z kuchyně přes koupelnu do ložnice. Veškeré krabice, nábytek a pytle s oblečením pečlivě označujte, a to nejen popiskem, ale například i barevným rozlišením. Přinese to lepší přehled pro vás i stěhováky.
Jako první se balí sezónní a málo používané věci, naposledy naopak věci denní potřeby a ty, které podléhají rychlé zkáze.
Zvlášť si zabalte všechny dokumenty, klíče a cennosti a převezte si je sami. Připravte si také jednu tašku s oblečením, osobní hygienou, nejnutnějšími pracovními věcmi a třeba i svačinou, abyste okamžitě po nastěhování nemuseli prohledávat všechny krabice.
V den stěhování nechte hlavní práci na stěhovácích
Stěhováci mají za sebou stovky stěhování v Praze, proto nejlépe uděláte, když se jim v den stěhování budete do práce co nejméně motat. Dopředu si však dohodněte postup při nakládání, a především systém vykládání všech věcí v novém bytě či domě. Je potřeba si ujasnit, jestli chcete vše skladovat do jednoho pokoje, nebo rozmisťovat do jednotlivých místností. K tomu právě slouží správné označení krabic. Dopředu si vytvořte plánek, kde jaké věci plánujete mít, a podle toho určete, které krabice se mají kam položit.
Tento způsob vám pomůže ušetřit také čas a starosti při vybalování.