V dnešní době více než kdy jindy je vzdělávání a chování pedagogů vůči dětem častým tématem, které vyvolává obrovskou lavinu emocí. Není pochyb o tom, že dětská fantazie ustupuje do pozadí a je pomalu nahrazována vzorci a klíči. S tímto problémem se setkali i rodiče z Pabianic. Jejich dítě přišlo domů s oznámkovaným testem. Rodiče považovali učitelčino řešení za absurdní a rozhodli se písemku sdílet na internetu s ostatními lidmi.
Dítě údajně nesplnilo úkol
Co se přesně stalo? Podle učitelky student splnil test pouze z poloviny. Jeho známka tomu tedy i odpovídala. To zarazilo především rodiče, školní výsledky jejich dítěte byly totiž vždy velmi dobré. Pod fotografií testu, kterou rodiče zveřejnili, se objevila spousta komentářů, které se sice občas odlišovaly v názorech, ale většina tvrdila, že dítě test zvládlo celý test správně.
„Ale všimněte si, že nejde o výsledek jako takový, ale o správné složení úlohy. Jde pouze o to, že dítě nedodrželo postup, jaký si učitelka představovala,“ uvádí jeden z komentářů. Jsou zde zjevné chyby, co se týká pravidel násobení, ale výsledek je správný. V tomto se některé názory lišily. Jedni lpěli na postupu, které se učí na základní školách a vyžadovala učitelka, jiní dávají přednost dětské fantazii a kladou důraz na to, aby dítě dospělo ke správnému výsledku svým způsobem. Násobení funguje oběma způsoby.
Dětská fantazie je utlačována vzorci
Spousta komentářů se shodla na jedné jediné věci – dětská fantazie je často utlačována osnovami a vzorci. Školství chce pouze vydělávat milióny a znalosti jsou na posledním místě. Kdoví, jak to všechno je. Některé komentáře pod příspěvkem zněly:
- „Je pravda, že žák vypočítal výsledek správně, ale musí být potrestán za to, že neuvažoval tak, jak chtěla učitelka.“
- „Je mi líto toho dítěte, kterému bylo řečeno, že udělalo něco špatně.“
Myslíte si, že měla učitelka pravdu nebo spíše poškodila dítě a jeho fantazii?
Úvodní obrázek: Shutterstock, Zdroj: Parenting.pl