Oblíbený řetězec jde příkladem a ročně ušetří tuny ovoce a zeleniny. Za všechno může projekt bedýnky

Udržitelnost je horkým tématem dnešní doby. Mnoho společností se snaží o udržitelnost, šetření materiálem a potravin a rozvojem nových projektů. Jednou z takových společností je oblíbený potravinový řetězec Lidl. Novinkou je zakoupení bedýnek plných ovoce a zeleniny za symbolickou cenu. Cílem je snížit plýtvání potravin.

Ušetříte peníze i potraviny

Plýtvání jídlem je celosvětový problém, který již nelze ignorovat. A kdo jiný by jej měl řešit než obchodní potravinové řetězce?

„Snažíme se jít příkladem a minimalizovat odpad. Nelze se vyhnout situaci, kdy v našich prodejnách zbývá určité množství potravin, jež bychom neměli nadále prodávat, i když jsou stále kvalitní. Začali jsme tak spolupracovat s potravinovými bankami nebo se zoologickými zahradami, kam dodáváme ovoce a zeleninu, které se již neprodají. A právě u tohoto sortimentu nás napadla další možnost využití.“

„Často nám totiž zůstávaly v prodejnách nepoškozené kusy, například natrhnutá síťka u brambor nebo jablek, což ale nemá vliv na kvalitu potravin. Proto jsme se rozhodli zkusit zákazníkům nabídnout nákup těchto druhů ovoce a zeleniny přijatelnějším způsobem pro všechny. Reakce v testovacím režimu nás velmi mile překvapila,“ okomentoval prodej bedýnek tiskový mluvčí Tomáš Myler.

Bedýnky různorodých druhů ovoce a zeleniny

Cena je vždy jednotná. Ať už v bedýnce najdete jakýkoli druh ovoce a zeleniny, pokaždé vás bude stát jen 25 korun. Bedýnky také vždy váží kolem 3 kg. Jsou umístěny v prostoru za pokladnami a podle situace doplňovány v průběhu dne. Jakmile si zákazník při placení nákupu bedýnky všimne a má zájem o koupi, nahlásí to pokladní. Ta mu k celkovému nákupu připočítá 25 korun a následně si po zaplacení může zákazník vybrat jednu z bedýnek, která se mu bude líbit nejvíce.

„Spočítali jsme si, že tímto způsobem zachráníme za jeden rok více než 3 800 tun ovoce a zeleniny,“ 

Úvodní obrázek: Shutterstock, Zdroj: Idnes.cz