Čím déle jste řidičem, tím více automatických návyků si vypěstujete. Bohužel ne všechny jsou dobré. Je docela těžké se jich zbavit a některé vašemu autu mohou velmi škodit. Často si to ani neuvědomujete a nevnímáme naše chování jako nevhodné. Zkontrolujte, co v autě nedělat. Díky tomu se vyhnete nebezpečným situacím a nečekaným výdajům pro údržbu svého vozu.
Tankování téměř prázdné nádrže
Pokud vůz nepoužíváte často, mohou se v palivové nádrži usazovat nečistoty a vytvářet usazeniny. Nečistoty pronikají do palivového čerpadla a filtrů a způsobují poškození. V zimě je nejlepší tankovat, když hodiny ukazují ½ nádrže, aby se zabránilo tvorbě velkého množství kondenzátu. Přítomnost vody při mrazu může také vést k deformaci nádrže.
Ignorování rušivých zvuků
Skřípání, hučení a další neobvyklé zvuky mají vždy příčinu. Obvykle indikují poruchu některého z dílů. Mnoho řidičů tyto signály ignoruje a často nakonec volají o pomoc na poslední chvíli, nebo když zůstanou nepojízdní uprostřed silnice. Pravidelně provádějte důkladnou diagnostiku vozidla, abyste se vyhnuli problematickým a nebezpečným situacím.
Držíte nohu na spojce
Tento zvyk je špatný kvůli opotřebení spojky. K řazení používáme spojku, a pokud zpomalujeme nebo zastavujeme, omezte ji na minimum. Stejně tak nečekejte na červené se zařazenou jedničkou a nohou na spojce.
Shutterstock
Jízda vysokou rychlostí se studeným motorem
Nové motory nepotřebují čas na zahřátí. Je však vhodné připomenout si, že když měřidlo ukazuje bazální teplotu, nepřekračujte otáčky motoru nad 2000. Nechte jej nejprve zahřát.
Plynulé brzdění
Ve špičce a nekonečných dopravních zácpách se to zdá téměř nevyhnutelné. Nezapomeňte však na pravidelnou výměnu brzdových destiček, abyste předešli nepříjemným situacím. Zkontrolujte také hladinu brzdové kapaliny a hadičky.
Shutterstock
Při sjíždění z kopce držíte nohu na brzdě
Většina řidičů má při sjíždění z kopce nohu na brzdovém pedálu a je připravena kdykoli zabrzdit. Takový zvyk však vede k přehřívání brzdového systému, a tím k rychlejšímu opotřebení destiček a kotoučů. Správné je zařadit nižší rychlostní stupeň a začít brzdit motorem.
Nepoužívání ruční brzdy
Při parkování vozu s automatickou převodovkou ve svahu je veškerá hmotnost na blokovacím mechanismu výstupní hřídele převodovky. Použitím ruční brzdy stroj odlehčíte a bude vám za to vděčný.
Držíte ruku na řadicí páce
Mnoho lidí si tímto způsobem uvolňuje ruce. Existuje spousta důvodů, proč to však nedělat. Prvním je samozřejmě fakt, že k řízení vozidla potřebujete obě ruce. Toto chování však také způsobuje neustálý tlak na páku.
Úvodní obrázek: Shutterstock, Zdroj: Carbuzz.com