Leckdo by se mohl zeptat: kdo potřebuje zvedat auto? Od toho jsou přece servisy. To je jistě pravda a pro většinu motoristů to také bezezbytku platí. Je ale řada fandů a nadšenců do aut, kteří se i v době, kdy výrobci nechávají majitelům aut stále menší a menší prostor pro vlastní servisní zásahy, snaží o svůj vůz maximálně pečovat a starat se o něj „se vším všudy“. Garáže a dílny takových nadšenců lze často označit za minimálně poloprofesionální.
Pokud má být ale takováto dílna skutečně kompletní, nemůže v ní chybět zvedák, který umožňuje přistup k podvozku a obecně ke spodní části vozu.
Nůžkové zvedáky
Pro menší soukromé garáže jsou často ideálním řešením tzv. nůžkové zvedáky. Důvodem je fakt, že jsou přece jen skladnější a nezabírají tolik místa jako velké sloupové zvedáky. Je navíc možné pořídit si nůžkový zvedák jako pohyblivý, díky čemuž je možné využívat prostor v garáži ještě efektivněji. to je v amatérských dílnách často velmi důležitý faktor.
Co se nosnosti týká, majitelé osobních aut nemusí mít žádné obavy, nůžkové zvedáky je samozřejmě unesou a řada modelů zvedáků zvládne i vozy typu dodávky.
Sloupové zvedáky
Se sloupovými zvedáky se většina řidičů setkává v autoservisech nebo pneuservisech. V jejich případech se jedná o nejběžnější typ zvedáku. Podle počtu sloupů se dále dělí na dvousloupové zvedáky či čtyřsloupové zvedáky.
Není ale důvod, proč by si sloupový zvedák nemohl pořídit i nadšený amatér. Pokud má dostatek místa, může být i pro něj dobrou volbou. Při výběru sloupového zvedáku je však třeba počítat s tím, že sloupy jsou jednak fixní, tj. upevněny do podlahy, a jednak musí být vzájemně propojené. Toto propojení může být buď spodní (auto musí při najíždění do správné polohy překonat práh), nebo vrchní (v tomto případě bude omezená výška zdvihu).
Základním parametrem bude však i v tomto případě samozřejmě nosnost zvedáku. Zvláště pokud máte vůz větší než standardní osobní auto, je třeba nosnost opravdu dobře pohlídat.