Muž pravidelně píše stížnosti na nedostatečné služby. Vydělává si tak desítky tisíc korun ročně

Chris Owen, obyvatel Buckinghamshire, je přezdíván „největším ufňukancem Spojeného království“ proto, že pravidelně píše stížnosti na jednotlivé poskytovatele různých služeb. Pokaždé, když není s něčím spokojen, požaduje náhradu. A zpravidla ji i dostane. Za rok si tak sepisováním stížností vydělá celkem slušnou částku, až 1 160 liber, v přepočtu kolem 33 000 korun.

Snaží se tak upozornit na chyby

Všechno to začalo před 3 lety. Chrisovi bylo v té době 36 let. V obchodě s nábytkem si objednal mramorový stůl, ale zboží bylo 3x doručeno poškozené, počtvrté dorazil stůl bez desky. To už Chris nevydržel. Sedl k počítači a začal psát stížnost konkrétní firme. „Čekal jsem 4 týdny, než mi stůl doručili, pokaždé bylo něco špatně. Věděl jsem, že mám plné právo podat stížnost,“ řekl.

Poté společnost zaplatila Britovi jako kompenzaci 200 liber, asi 5 700 korun, což činilo téměř třetinu nákladů za stůl. Stolní deska byla dodána později a Chris si uvědomil, že chyby jiných lidí mu mohou přinést peníze navíc. Uvádí však, že své stížnosti nepíše z důvodu, že by si chtěl přivydělat. „Nehledám konkrétně věci, na které bych si stěžoval, ale pokud si všimnu, že je něco špatně, budu požadovat náhradu,“ říká muž.

Muž má ovšem vysoké nároky

I když Chris tvrdí, že nic z toho nedělá schválně nebo z důvodu snadného obohacení, je třeba poznamenat skutečnost, že má poměrně široký seznam nároků na služby. Například může být rozrušen přítomností některé přísady v pokrmu. Majonéza v hamburgerech mu přijde nemyslitelná a okamžitě na tuto „chybu“ upozorňuje.

„Nesnáším majonézu. Takže vždy žádám, aby mi sendviče nebo hamburgery dělali bez ní. Ale často se tato přísada v pokrmu stejně objeví, takže musím vrátit celé jídlo zpět do kuchyně, čímž se prodlouží doba mého čekání. V tomto případě, jako platící zákazník, mám nárok na slevu za prodlení, nebo dokonce na jídlo zdarma kvůli nepříjemnostem a dlouhému čekání,“ uvádí Chris.

Dochází i k větším odškodněním

Jednoho dne dělníci, kteří prováděli opravy v jeho kuchyni, zničili elektroinstalační zařízení. Chris si stěžoval a dostal 80 liber (2 300 Kč) za instalaci nového, ale to mu nestačilo. Poté napsal další stížnost a do kopie e-mailu vložil novináře BBC. Zaměstnanci společnosti se vyděsili a zaplatili mu dalších 480 liber (13 700 Kč). Chris se podle svých slov rozhodl na firmu vyvinout větší tlak, a to ani ne kvůli penězům, ale proto, aby zaměstnanci nezapomínali na bezpečnost.

V podstatě si stěžuje téměř na všechno

Chris si vydělává i jinými způsoby. Podává tedy stížnosti na hygienu v kavárnách. Když si všimne špinavého podnosu nebo špatně vyčištěného záchodu, okamžitě se obrátí na vedení. Stěžuje si také na čekání, většinou dostává slevu 10 %. Muž také pravidelně informuje o hrubém chování personálu. Pokud se Owenovi zdá, že prodavači nebo zaměstnanci banky nejsou dostatečně zdvořilí, požaduje náhradu za špatné služby. Chris nedávno do tajů stěžování zasvětil i svého otce. Nyní se stal jeho největším „konkurentem“.

Úvodní obrázek: Shutterstock, Zdroj: BBC.com