Chris Owen, obyvatel Buckinghamshire, je přezdíván „největším ufňukancem Spojeného království“ proto, že pravidelně píše stížnosti na jednotlivé poskytovatele různých služeb. Pokaždé, když není s něčím spokojen, požaduje náhradu. A zpravidla ji i dostane. Za rok si tak sepisováním stížností vydělá celkem slušnou částku, až 1 160 liber, v přepočtu kolem 33 000 korun.
Snaží se tak upozornit na chyby
Všechno to začalo před 3 lety. Chrisovi bylo v té době 36 let. V obchodě s nábytkem si objednal mramorový stůl, ale zboží bylo 3x doručeno poškozené, počtvrté dorazil stůl bez desky. To už Chris nevydržel. Sedl k počítači a začal psát stížnost konkrétní firme. „Čekal jsem 4 týdny, než mi stůl doručili, pokaždé bylo něco špatně. Věděl jsem, že mám plné právo podat stížnost,“ řekl.
Poté společnost zaplatila Britovi jako kompenzaci 200 liber, asi 5 700 korun, což činilo téměř třetinu nákladů za stůl. Stolní deska byla dodána později a Chris si uvědomil, že chyby jiných lidí mu mohou přinést peníze navíc. Uvádí však, že své stížnosti nepíše z důvodu, že by si chtěl přivydělat. „Nehledám konkrétně věci, na které bych si stěžoval, ale pokud si všimnu, že je něco špatně, budu požadovat náhradu,“ říká muž.
Muž má ovšem vysoké nároky
I když Chris tvrdí, že nic z toho nedělá schválně nebo z důvodu snadného obohacení, je třeba poznamenat skutečnost, že má poměrně široký seznam nároků na služby. Například může být rozrušen přítomností některé přísady v pokrmu. Majonéza v hamburgerech mu přijde nemyslitelná a okamžitě na tuto „chybu“ upozorňuje.
Shutterstock
„Nesnáším majonézu. Takže vždy žádám, aby mi sendviče nebo hamburgery dělali bez ní. Ale často se tato přísada v pokrmu stejně objeví, takže musím vrátit celé jídlo zpět do kuchyně, čímž se prodlouží doba mého čekání. V tomto případě, jako platící zákazník, mám nárok na slevu za prodlení, nebo dokonce na jídlo zdarma kvůli nepříjemnostem a dlouhému čekání,“ uvádí Chris.
Dochází i k větším odškodněním
Jednoho dne dělníci, kteří prováděli opravy v jeho kuchyni, zničili elektroinstalační zařízení. Chris si stěžoval a dostal 80 liber (2 300 Kč) za instalaci nového, ale to mu nestačilo. Poté napsal další stížnost a do kopie e-mailu vložil novináře BBC. Zaměstnanci společnosti se vyděsili a zaplatili mu dalších 480 liber (13 700 Kč). Chris se podle svých slov rozhodl na firmu vyvinout větší tlak, a to ani ne kvůli penězům, ale proto, aby zaměstnanci nezapomínali na bezpečnost.
Shutterstock
V podstatě si stěžuje téměř na všechno
Chris si vydělává i jinými způsoby. Podává tedy stížnosti na hygienu v kavárnách. Když si všimne špinavého podnosu nebo špatně vyčištěného záchodu, okamžitě se obrátí na vedení. Stěžuje si také na čekání, většinou dostává slevu 10 %. Muž také pravidelně informuje o hrubém chování personálu. Pokud se Owenovi zdá, že prodavači nebo zaměstnanci banky nejsou dostatečně zdvořilí, požaduje náhradu za špatné služby. Chris nedávno do tajů stěžování zasvětil i svého otce. Nyní se stal jeho největším „konkurentem“.
Úvodní obrázek: Shutterstock, Zdroj: BBC.com