Nová platforma Cestolidi spojuje cestovatele na cestě za zážitky a pomáhá jim s uchováváním vzpomínek

Cestování je pro spoustu Čechů vášní především proto, že díky němu sbírají nezapomenutelné zážitky a zkušenosti do svého života. Většina lidí ale nejraději cestuje s parťákem nebo rovnou celou skupinou dalších dobrodruhů, jenže občas je těžké k sobě najít toho správného člověka, který má od výletu stejná očekávání. Od toho vznikla nová platforma Cestolidi, jejímž hlavním cílem je spojovat cestovatele na cestě za novými zážitky. 

Spousta lidí chce vyrazit do světa, ale často se stane, že nemají jak nebo s kým. Na platformě Cestolidi k sobě může kdokoliv bezpečně najít parťáka, který má podobné plány a mohou tak vyrazit společně. A co víc, z ideálního parťáka na cesty se může nakonec stát i ten životní. Maximální bezpečnost platformy zajistí funkce prokázání totožnosti každého uživatele, čímž se zamezí podvodníkům v jakékoliv akci na platformě. 

„Sám jsem si chtěl své cesty někam zaznamenávat a zároveň najít někoho, kdo vyrazí se mnou. Na sociálních sítích spolucestování sice funguje, ale příspěvek buď hned zapadne mezi dalšími nebo se ozvou lidé bez nějakého “představení”. Přesně proto jsme vyladili sekci Můj profil, která by měla fungovat jako cestovatelská vizitka a dodávat důvěru v rámci webu,“ vysvětluje projekt tvůrce platformy a cestovatel Kryštof Paleta. 

Vedle Spolucest nová komunitní služba nabízí svým uživatelům spoustu dalších užitečných funkcí. Po návratu z cest mohou v sekci Můj profil zdarma tvořit tzv. cestology, tedy cestovatelské blogy, kde si mohou sepsat a uložit všechny zážitky ze svých cest a všechna navštívená místa postupně zakreslovat do své cestovatelské mapy. Ty mohou současně sloužit jako inspirace pro ostatní čtenáře a cestovatele, kteří zde mohou najít zajímavé tipy na nová dobrodružství kdekoliv na světě.

Za psaní cestologů, pořádání spolucest a podporu ostatních dobrodruhů získávají uživatelé body a odznaky, které mohou později směnit za odměny od partnerů, mezi kterými nechybí zajímavé české i zahraniční firmy jako například Peak Design, Travel Bible, Czech-us nebo Onlinejazyky.cz. 

V dalších měsících se uživatelé mohou těšit na řadu nových funkcí. K aktuální nabídce přibyde například sekce s výběrem těch nejzajímavějších zážitků, které budou nabízet sami Češi žijící po celém světě, a které bude možné si zakoupit přímo na platformě. Nebudou chybět surfové i jóga pobyty, work and travel, rafty ve Slovinsku a další zážitky. 

„Na vyladění zážitků aktuálně pracujeme. Hned potom chceme uživatelům usnadnit plánování vlastních cest, s čímž přijde možnost vydělávat si na našem webu peníze, které jsou pro naše uživatele částečná překážka k tomu, aby vyrazili do světa, takže jim s tím chceme pomoc. V závěsu přijde také verifikace uživatelů, pro větší důvěru,“ naznačuje budoucí funkce Paleta. 

O projektu Cestolidi

Za projektem Cestolidi stojí český cestovatel a travel influencer Kryštof Paleta, jehož cílem bylo vybudovat místo, kde se budou moci cestovatelé scházet, vzájemně se inspirovat a motivovat v objevování světa. Sám začal cestovat už na střední škole, ale největší dobrodružství podnikl v roce 2018, kdy vyrazil na cestu kolem světa, se kterou zaplnil a nastartoval svůj youtube kanál.

V roce 2017 za těmito účely vytvořil facebookovou skupinu, která dnes čítá téměř osm tisíc cestovatelů. Měl nápad, ale neměl prostředky ani zkušenosti k tomu ho realizovat. O dva roky později se spojil s dnešním kolegou Martinem Jačem a společně vytvořili první testovací verzi, která vznikla v loňském roce, kdy svět významně sužovala koronavirová pandemie. 

Postupem času se k dvojici přidal další nadšený cestovatel David Šindelář, který se postaral o technické zpracování platformy a pomohl dotáhnout projekt do dnešní podoby. Týden po spuštění ostré verze Cestolidi letos v červenci prolomili hranici tisíc registrovaných uživatelů, což trojici dodalo zpětnou vazbu a potřebnou energii pro další rozvoj projektu. 

„Od nápadu k realizaci to byla dlouhá cesta (čtyři roky) a k tomu všemu se tam přimíchala korona. Cítil jsem, že potřebujeme projekt spustit, protože nám po té době už trochu docházela motivace. Takže jsem kluky trochu přemluvil a spustili jsme bez testování a nějaké větší strategie. Nakonec to dobře dopadlo, a i když víme, že pandemie nám ještě chvilku v cestě stát bude, bereme to jako příležitost pro vyladění chyb a prostor pro rozjezd,” doplňuje na konec.