Profesionální fotografie produktů mohou být klíčové pro úspěch jakéhokoli podniku, bez ohledu na velikost. Produktové fotografie hrají významnou roli při prezentaci výrobků na webových stránkách, e-shopu, v sociálních médiích a v reklamních materiálech. Kvalitní a originální fotografie mohou pomoci vzbudit zájem potenciálních zákazníků a vést k vyššímu prodeji. Na druhé straně amatérské fotografie mohou přinést opačný efekt a odradit zákazníky. V tomto článku vám chceme ukázat 4 způsoby jak ozvláštnit produktové fotografie.
Dochází vám nápady na to jak fotit produktové fotografie? Nechte to na profesionálech nebo si přečtěte 4 následující tipy. Základem dobré fotografie je však mít dobrý fotoaparát a zdroj světla.
Produkt ve vodě
Skvělý efekt vznikne, když produkt hodíte do vody (samozřejmě pokud je vodotěsný). Pro tento trik bude stačit větší skleněná nádoba, jako je například akvárium, ale menší mísa by také mohla dobře posloužit. Nádobu napusťte vodou a důkladně očistěte stěny od všech bublinek. Poté musíte svůj objekt rychle pustit do vody, aby s sebou vzal vzduch a vytvořil tak velké a efektní bubliny. Je to tzv. “fotografování pohybu”, takže abyste zajistili ostrý snímek, použijte krátkou expozici a ideálně i blesk.
Barevné mléko
Dalším trikem, jak zajímavě nafotit své produkty, je využití mléčného efektu. Pro tento trik budete potřebovat mléko, potravinářské barvivo, prázdné lahve s pítkem a vodu.
Nejprve si připravte barvené mléko v lahvi. Můžete použít jednu barvu nebo zkombinovat více barev. Poté napusťte čistou vodu do nádoby a umístěte do ní svůj produkt. Požádejte někoho, aby vám pomohl s focením. Postavte kameru tak, aby zachytila celou scénu a nastavte krátkou expozici. Vašemu asistentovi dejte lahev s mlékem a pítkem a počkejte na pokyn. Když budete připraveni, nechte svého asistenta pomalu vstřikovat mléko do nádoby s vodou.
Rozprašovač a déšť
Pro dosažení efektu deště na fotografii je důležité správně nasvítit objekt. Je vhodné použít světlo zezadu i zepředu, aby padající voda byla prosvícena a vynikla na tmavém pozadí. Pro tento druh focení není potřeba žádná pomoc, stačí použít samospoušť na foťáku a nastavení expozice tak, aby byly kapičky vody pěkně protáhlé. Vodu jemně rozprašte nad objektem tak, aby vypadalo, že prší shora dolů.
Kouzlo alobalu
Pro tento trik potřebujeme alobal, který si nalepíme na stěnu nebo na židli, aby tvořil pěkné pozadí pro náš produkt. Abychom dosáhli zajímavého efektu, alobal lehce zmuchláme. Pokud nemáte speciální barevné světlo, můžete použít barevnou folii, kterou připevníte před běžné světlo. Takto dodáte výsledné fotografii nový rozměr.
Pod produkt si umístíme zbytek alobalu, abychom vytvořili zajímavé stínování a světlo nasměrujeme z boku. Pokud použijete delší objektiv, jako například 50 mm, získáte pěkné rozostřené pozadí.
Tyto jednoduché triky pro fotografování produktů jsou skvělým způsobem, jak zvýšit jejich atraktivitu na webových stránkách, sociálních sítích a v různých reklamních kampaních. Vyzkoušejte tyto triky a nebojte se experimentovat s různými technikami nebo o ně zkuste požádat profesionály.