Současné generace se nemohou shodnout, jak udělat nejlepší první dojem. Jaký je váš názor?

První dojmy jsou přitom v našich životech zásadní. Často dostanete pouze jednu šanci, abyste udělali dobrý dojem. Mileniálové (narozeni 1980 až 1994), generace Z (narozeni 1995 až 2014) a baby boomer (narozeni 1966 až 1979) často vnímají nejrůznější situace a problémy zcela odlišně. Je důležité mít pevný stisk nebo dokonalou profilovou fotku? Na tom se tyto tři generace jednoduše nedovedou shodnout. Není se čemu divit, protože se neshodnou téměř na ničem, od voleb a práce až po hudbu a módu.

Jak přemýšlejí jednotlivé generace, když dojde na první dojem?

Studie provedená společností Squarespace zjistila, že 60 procent generace Z a 62 procent mileniálů věří, že to, jak se prezentujete online, je důležitější než to, jak se prezentujete osobně. Celých 44 procent generace Z a 39 procent mileniálů říká, že na internetu udělají lepší první dojem. Baby boomers vyrůstali v době, kdy internet nebyl žádnou samozřejmostí, a proto se drží principu tváří v tvář. Pouhých 8 procent z nich si myslí, že internet je užitečný na vytvoření dobrého prvního dojmu.

Co je důvodem odlišných názorů?

„Generace Z a mileniálové žijí bez problémů v digitálním světě a bez námahy se pohybují mezi digitálním a fyzickým světem“ vysvětluje odborník na kariéru SoFi Ashley Stahl. „Generace Z je první generací, která nezažila svět bez internetu.“ Sociální média formovala od jejich dětství způsob, jakým přemýšlejí, co dělají a jak zkoumají svět. Váží si toho, že jsou zaměstnání s použitím technologií. Díky tomu, že jsou práce z domova oblíbenější než kdy dříve. Pro generaci Z mnohem jednodušší zůstat pohodlně uvnitř jejich technologické bubliny.

Jak tuto propast překlenout?

Existují hned dvě možnosti, jak najít most přes generační propast. V první řadě by měli lidé i společnosti najít hybridní model, který funguje. To znamená, že by si lidé v mnoha společnostech mohli rozdělit týden na práci z domova a praci z kanceláře. Jednalo by se o skvělé počáteční řešení přijímacích pohovorů i samotné práce, kdy by bylo možné vše provádět osobně, ale také z domova. Každému vyhovuje něco jiného, a jakmile dostanou na výběr, budou pracovat mnohem efektivněji a budou své společnosti také věrnější.

Dokonalý tým

Druhou možností je nabídnout každé straně přidanou hodnotu na pracovišti. Zatímco generace Z chce pracovat pro společnosti, které jsou aktuální a přemýšlejí dopředu, baby boomers se soustředí především na kariérní postup, řízení peněz a budování týmu. Jakmile se tyto dvě skupiny sejdou v jedné společnosti, mohou vytvořit dokonalý tým a všichni se budou moci rozvíjet v nových oblastech, o kterých by se jinak nedozvěděli. A to platí pro obě strany, protože každá z generací je skvělá v jiné oblasti. Pro společnosti by proto mělo být prioritou, aby měla ve svých řadách zástupce všech generací a nespoléhala se pouze na mladé jedince.

Úvodní obrázek: Shutterstock, Zdroj: Purewow.com