Základní pravidlo, které je třeba pravidelně dodržovat, pokud v době pandemie pracujete z domova

V dnešní době logicky stále více lidí pracuje z domova. Ovšem skutečnost, že sdílíme pracovní a osobní prostor často situaci ztěžuje a mnohokrát nakonec pracujeme více, než za co dostáváme zaplaceno. Někdy i celý den. Pokud se ve vaší domácnosti nenachází další místnost, která by se mohla dočasně stát vaší kanceláří, máme pro vás tip, jak svou práci v klidu dokončit a uvolnit se. Všechno je to psychologie.

Chybí vám cesta z práce domů

V první řadě je třeba si uvědomit, že je všechno o pocitu. Cesta z práce domů není jen pár kroků od jednoho domu ke druhému. Znamená pro nás, že pro tento den máme práci hotovou a začínáme zase zítra. Takový proces, který je potřebný více, než si uvědomujeme, nám při home officu chybí. Proto máme pocit, že neustále musíme něco dělat, nad něčím přemýšlet, pracovat a notebook zaklapnout až ve chvíli, kdy se chystáme spát. To je ale špatně. Proto je potřeba si absenci cesty z práce domů nahradit něčím jiným.

Ukliďte si pracovní prostor

Po náročném pracovním dni doma se snažte najít si pár minut, kterými nahradíte cestu z práce domů. Není to totiž pouze jen o tom, že vypnete počítač a přesunete se na gauč. Musíte si najít rituál, díky kterému vám dojde, že dnes máte hotovo. Ukliďte si svůj pracovní prostor. Všechny dokumenty, papíry, propisky, sešívačku, značkovače, vše, co potřebujete k práci si srovnejte, ukliďte a skartujte, co nepotřebujete. Tímto způsobem vaše mysl dostane zprávu, že práce skončila a vy se začnete uvolňovat. To je obzvláště důležité, protože již nezavřete dveře své kanceláře a nevrátíte se domů. Najděte si úložný box, kam všechny pracovní pomůcky umístíte a vytáhnete zase druhý den ráno.

Obrázky: Freepik, Zdroj: Giatros-in.gr