Coca-Cola zavádí nová víčka na plastových lahvích. Další krok ke zmírnění klimatické krize

Výrobce Coca-Coly moc dobře ví, že víčka od limonády často končí v odpadu, proto se rozhodl pro inovaci. Problém se snaží vyřešit tak, že víčka k lahvi připoutá, jinými slovy není možné je zcela oddělit od zbytku lahve. Jako první začíná Velká Británie.

Recyklace celého balení

Začátkem května letošního roku britská pobočka nápojové společnosti oznámila, že začala zavádět nové verze plastových lahví. Nové lahve mají připevněný uzávěr, který má usnadnit recyklaci celého balení najednou. Myšlenkou je udržet víčka mimo komunální odpad. Všechny plastové lahve spadající pod tohoto výrobce přecházejí na připevněné uzávěry od roku 2024. Změna se zatím týká pouze Velké Británie.

Jde o malou změnu, která, jak doufáme, bude mít velký dopad a zajistí, že, když spotřebitelé budou recyklovat naše lahve, nezůstane po nich žádný uzávěr,“ řekl generální ředitel Coca-Cola ve Velké Británii.

Snížení plastového odpadu

Plastový odpad je velkým ekologickým problémem. Plasty se rozkládají na mikroplasty, které se dostávají do vzduchu a oceánu a poškozují mořský život. Mohou skončit v našem jídle nebo plicích, což může vést ke zdravotním problémům.

Je to také velký problém pro vztahy mezi veřejností a společnostmi, jako je právě Coca-Cola. Když lahve nebo uzávěry společnosti skončí na plážích nebo na skládkách, spotřebitelé je poznají jako produkty Coca-Cola, což poškodí pověst značky. V důsledku toho stále více firem podniká kroky ke snížení množství odpadu. Společnosti však mají více starostí o zdraví planety než o svou pověst. Existuje také hrozba vládních nařízení.

Evropská unie například v rámci své směrnice o plastech na jedno použití požaduje, aby na některé plastové lahve byly připevněny uzávěry. Společnosti se musí podřídit do konce roku 2024.

Znovupoužitelné lahve

Ovšem než se soustředit na recyklaci, což je nedokonalé řešení, mnozí ekologové obhajují přechod na opakovaně použitelné nádoby. „Pokud chce společnost skutečně přispět k zamezení plastové a klimatické krizi, musí se Coca-Cola zaměřit na snížení plastů zdvojnásobením cíle opětovného použití a opětovného plnění obalů na 50 % do roku 2030,“ uvedl časopis Forbes.

Úvodní obrázek: Christian Gidlöf/Creative Commons/Public Domain, Zdroj: Cnn.com