Praktické tipy jak správné cvičit po čtyřicítce



Kritický bodem v životě člověka je začátek středního věku. Už kolem 45 roku věku svalová hmota klesá, přibývají tuky. Může to vést k obezitě, vysokému krevnímu tlaku, potížím se srdcem, mrtvici i rakovině. Vysvětlíme si proto, jak byste měli po čtyřicítce cvičit, abyste tomu zabránily. Někdy pomůže i obyčejná chůze.

Pohyb je velmi důležitý. Kondici pomůže zlepšit i chůze. Populární je například nordic walking.

Dřepy a kliky jako zbraň proti zpomalení metabolismu

Kardio cvičení s vysokou intenzitou stimuluje metabolismus, což je velice důležité. Musíte zabránit zpomalení metabolismu. Ze stoje udělejte dřep, ruce na zem. Natáhněte ze dřepu nohy dozadu jako byste chtěly dělat klik. Spičkami nohou se dotýkejte země, vzepřete se rukama. Nohy zpátky do dřepu, ruce na zemi. Vyskočte do výšky s nataženýma rukama. Cvičte alespoň jednou nebo dvakrát týdně. Opakujte cviky třikrát, při každém dalším cvičení přidejte jedno opakování. Dělejte dřepy. Nesmíte být ale shrbené, musíte mít správně prohnutá záda, nohy špičky i paty na zemi. Cvičte kliky po dobu alespoň 90 vteřin třikrát týdně. Nesmíte přitom ale vystrkovat zadek a potřebujete mít prohnutá záda. Jedině tak zpevňujete svaly kolem páteře.

Cvičení kliků zajistí ženám dobrou kondici. Starší žena může cvičit třeba s malou vnučkou a užijí si i spoustu legrace.




Silový trénink prospívá kloubům 

Výbornou prevencí proti artitidě je silový trénink. Zkuste cvičit s malými činkami 1-3 kg v obou rukou. Jednoduché cviky – rozpažení, upažení, pokrčení rukou v loktech, ruce nahoru .- to vše se zátěží. Pomáhá to kloubům. Tytéž cviky můžete cvičit nejenom ve stoje, ale i s lehkým pokrčením kolem. Posilujete zádové a ramenní svaly. Máme pro vás i jeden skvělý cvik na záda a stehenní a hýžďové svaly. Lehněte si na záda a nohy pokrčte v kolenou. Zvedněte boky a zadek, ruce podél těla. Můžete ještě navíc dát ruce za hlavu.

Činky do rukou a dejte se do toho. Uvidíte, že posilování pomůže svaly i klouby udržet v dobré kondici.

Chůze a jóga přinášejí kondici i duševní pohodu

Pro zdravé srdce se vyplatí chodit na chodícím páse nebo jezdit na rotopedu. Ideální na 80 % své maximální tepové frekvence, a to po dobu 30 minut denně 3-4 krát týdně. Ze začátku to bude těžké, po určité době tréninku budou výsledky lepší. Žijte aktivně. Choďte na procházky. Chůze je tím nejlepším pohybem. Relaxujte. Výborným prostředkem k relaxaci a zklidnění je jóga, která snižuje stres a úzkost. Dlouhé pěší túry a jogínské sestavy vám přinesou nejenom tělesnou kondici, ale i pohodu v mysli.

Jóga patří mezi skvělé způsoby relaxace. Ve světě plném stresu se stává účinnou zbraní proti úzkosti.




zdroj: brightside.me