Bratři Maurice a Richard McDonaldovi otevřeli první restauraci v San Bernardinu v Kalifornii nejprve jako bistro bez posezení. McDonald’s se tedy proslavil jako stánek, kde se obsluhovali sami zákazníci, kteří si na dlouhé cestě udělali krátkou pauzu a zajeli si na dobré jídlo. Na hamburgery však čekat nechtěli.
Zahájení samoobslužných jídelen
Grilovací šílenství však netrvalo dlouho. V roce 1948 si bratři uvědomili, že většinu zisku tvoří hamburgery a restauraci na 3 měsíce zavřeli. Ten čas využili k přechodu na samoobslužné jídelny s omezenými možnostmi stravování.
McDonald’s byl jednou z prvních restaurací, která skutečně zefektivnila proces rychlého občerstvení. Implementovali výrobní linky na výrobu hamburgerů, aby udrželi nízkonákladový a vysoce výkonný podnik efektivní.
Risk se vyplatil
Franšízy udržely McDonald’s relevantní a ziskový, když se začal rozvíjet a rozšiřovat. Společnost dokonce připisuje možnost založení franšízy ikonickým doplňkům nabídky, jako je Filet-O-Fish (rybí sendvič). Nebáli se kreativity a riskování se jim vyplatilo. Další příspěvky jako Quarter Pounder (v Česku pod názvem McRoyal) a Egg McMuffin (McMuffin s vajíčkem a slaninou) byly přidány do nabídky v 70. letech. Obě tyto položky jsou v nabídce dodnes, i když v trochu jiné podobě, než když byly přidány do menu před 50 lety.
Shutterstock
McDonald’s je nyní známý po celém světě podle jeho ikonických zlatých oblouků. Transparenty můžete vidět na každé dálnici. Ať už tato multimiliardová korporace podává Happy Mealy nebo znovu přináší McRib (žebírka), menu bude mít vždy své místo v historii amerických jídel.
Úvodní obrázek: Shutterstock, Zdroj: Madlyodd.com