Učitelka vysvětluje neslyšícím žákům, jak u lidí funguje vypouštění větrů. Do teď netušili, že mohou být i slyšet

Navštěvujeme různé školy, základní, střední, pokračujeme na vysokou, abychom si mohli splnit své sny, vést duchaplné konverzace a možná i změnit svět. Ale vsadíme se, že tato učitelka si nikdy nemyslela, že vrcholem její kariéry bude učit neslyšící děti, že plynatost a následně její výsledek – větry, mohou okolní lidé slyšet.

Trapná situace vyústí v zajímavou konverzaci

Anna Trupiano je učitelkou prvního stupně na základní škole Kendall Demonstration Elementary School ve Washingtonu DC. Škola se specializuje na podporu neslyšících a nedoslýchavých studentů od první až do osmé třídy. Kromě výuky obvyklých školních předmětů Trupiano také učí své žáky, jak se chovat ve společnosti. Ovšem její poslední hodina vyústila v něco, co jistě nečekala. Musela poučit děti o takovém menším osobním problému – vypouštění větrů. Když si šestiletý chlapec z její třídy, neslyšící, hlasitě ulevil, někteří jeho žáci se začali smát. Chlapec byl jejich reakcí zmatený a skleslý, nevěděl totiž, že větry mohou vydávat zvuky. Naštěstí se z toho ale stala povedená lekce, na kterou Trupiano určitě nikdy nezapomene. Nakonec se o svůj příběh podělila i na sociálních sítích, kde sdílela konverzaci mezi ní a jejími žáky. Téma? Větry jsou slyšet.

Konverzace učitelky a žáků

“Žák: Proč se na mě všichni dívají?

Učitelka: Protože slyšeli tvé větry.

Žák: Jak to myslíte?

Učitelka: Slyšící lidé mohou slyšet, když někdo vypustí větry.

Žák 2: Počkat, mohou slyšet všechny větry?

Učitelka: No, ne všechny, ale některé ano.

Žák 3: Jak poznáte, které mohou slyšet a které ne?

Učitelka: Hm, víte, někdy můžete cítit, jak se vaše hýždě pohybují, když vypouštíte větry. Mnoho z nich lze pak slyšet. Ale pokud se vaše hýždě nehýbou, většinou větry slyšet nejsou.

Žák 1: Řekněte jim, ať neposlouchají moje větry. To není hezké.

Učitelka: Slyšící lidé nemohou přestat slyšet větry, to se prostě děje.

Žák 2: Tak tedy přestanu vypouštět větry já.

Učitelka: Každý to dělá, je to zdravé. Nemůžeš přestat.

Žák 3: Počkat. Každý? I moje máma?

Učitelka: Ano.

Žák 2: Můj táta?

Učitelka: Ano.

Žák 1: I vy?

Učitelka: Ano.

Všichni se smějí.

Žák 1: Takže můžete slyšet a cítit všechny větry?

Učitelka: Některé ano. Ne všechny.

Žák 2: Mohou je slyšící lidé i vidět?

Žák 3: Jo, z jejich zadku jde zelený dým, viděl jsem to v televizi.

Učitelka: To se tak ale neděje v reálném životě.

Žák 1: Co? Já už těm větrům nerozumím.”

Tento příběh o tom, jak mladá paní učitelka vysvětluje neslyšícím dětem, jak vlastně funguje u lidí plynatost a vypouštění větrů, bude jistě jedním z našich nejoblíbenějších příběhů k vyprávění.

Úvodní obrázek: Shutterstock, Zdroj: Relayhero.com