Co dělat, aby vlasy byly stále zářivé a čisté? Stačí dodržovat pár jednoduchých pravidel



Čím častěji si vlasy myjete, tím rychleji se vám budou mastit. Zdá se to možná nelogické, ale je to pravda. Přečtěte si následujících 9 pravidel od stylistů, jak si udržet déle čisté a objemné vlasy. Dozvíte se také, jak si sami zjistit, zdali jsou vaše vlasy zdravé, pomocí jednoduchého testu.

Myjte si vlasy jako profesionál

Teplota vody by vám měla být příjemná, což znamená ani příliš horká, ani ledová. Stůjte pod proudem vody alespoň minutu, aby jste si byli jisti, že máte vlasy opravdu celé mokré.

Do do dlaně si vymačkejte množství šamponu o velikosti větší mince a nanášejte jej krouživými pohyby od vrchu hlavy směrem dolů.

Oplachování by mělo trvat déle než mydlení. Stylisté doporučují smývat alespoň 5 minut. Zbytky mydlin by totiž po zaschnutí mohly tvořit lupy a matné stopy.

Dokonce se také doporučuje mýt si vlasy ke konci studenou vodou. Díky tomu dochází k posílení vlasové pokožky a vaše vlasy vydrží déle hydratované a budou vypadat zářivěji

Plánování každodenního účesu

Budete-li dopředu vědět, jaký účes si vytvoříte následující den, česání pro vás bude méně komplikované a do vlasů si nebudete tak často sahat. Budete vypadat úžasně každý den a ještě ke všemu si nebudete muset tak často mýt vlasy.

Harmonogram mytí

Pokud si myjete vlasy denně, bylo by rozhodně lepší tento zvyk měnit pomalu. S postupem času intenzita mazových žláz klesá, poté nebude třeba obnovovat rovnováhu pokožky po každodenním mytí.

Šalvějové bylinné tinktury

Odvary z bylin dobře bojují proti mastnotě vlasů. Šalvěj pak hlavně kontroluje funkci mazových žláz, uklidňuje pokožku a léčí záněty. Postačí vám 4 polévkové lžíce sušené šalvěje na 1 litr vody. Šalvěj lze vařit stejně jako obyčejný čaj. Jakmile vám tinktura vychladne, spláchněte si s ní čisté vlasy a poté znovu studenou vodou.




Před cvičením použijte suchý šampon

Používání suchého šamponu po cvičení, jak máme většinou zvykem, je spíše zbytečné. Lepší je aplikace suchého šamponu před cvičením, kdy mastnota nemá ani šanci vzniknout. Suchý šampon během cvičení absorbuje veškerý pot.

Vlasová limonáda

Tak zvaná vlasová “limonáda” bojuje proti nadměrné mastnotě, udržuje vlasy svěží a objemné a zároveň vytváří přirozený lesk. Příprava je velice jednoduchá, a sice do 1 litru vody vymačkáte celý jeden citrón a spláchnete vlasy. Doporučuje se lít “limonádu” pomalu a zároveň druhou rukou vmasírovat do kořínků.

Výměna povlaku na polštář

Pro naše vlasy je nesmírně důležité, aby spaly na čistém polštáři. Postupem času totiž povlak na polštáři vsakuje epidermální buňky a starý make-up, což vytváří velice příjemné prostředí pro tvorbu bakterií. Abychom podpořily zdraví našich vlasů, měli bychom měnit povlak na polštář minimálně jednou týdně. A pokud se vaše vlasy rychle mastí, bude lepší jej měnit i dvakrát týdně.

Vysoké účesy

Vysoce vyčesané účesy udržují vlasy déle svěží. Jste-li doma, vytvořte si na hlavě vysoký culík nebo drdol. Tento trik vám také přidá na objemu vlasů.

Hluboká péče pro vaši pokožku na hlavě

Nejen vlasy potřebují svou péči, ale také pokožka hlavy. Všechny přípravky jako kondicionéry, masky, balzámy, vše je určené pro konečky vlasů. Pro pokožku doporučujeme masku pro pokožku na hlavě kombinovanou při její aplikaci s hlubokým peelingem. Hydratovaná pokožka neprodukuje maz. Nejlepším způsobem je aplikovat masku tam, kde se vaše vlasy rozdělují na dvě poloviny, tedy po celé délce pěšinky, a jemně vmasírovat do kůže.

Test zdravých vlasů

Stylista Thomas Taw pracující například se Sarah Jessicou Parker, Blake Lively, Ellen Page nebo Judem Lawem navrhuje vyzkoušet si malý test pro zjištění stupně poškození vašich vlasů. Stačí vytrhnout si jeden vlas a položit jej do sklenice s vodou. Pokud bude plavat na povrchu, vaše vlasy jsou zdravé, pokud se potopí, vaše vlasy potřebují péči a léčbu.




zdroj: brightside.me