Drtí vás ekonomická situace a potřebujete začít šetřit? Univerzální návod, který vám na konci měsíce zajistí finance navíc

Víme, že spořit si peníze a neutrácet za vše, co vzbudí náš zájem, je velmi obtížné. Existuje velká spousta pokušení, které nás však mohou nakonec stát většinu našich úspor. Ať už je to nový mobilní telefon, hezké oblečení nebo drahý večer s přáteli někde v baru nebo luxusní restauraci. Když se tedy zastavíme a zamyslíme, zjistíme, že utrácíme peníze na každém rohu, aniž by to bylo nutné. Pokud se nedokážete ovládat, ale chcete v tomto ohledu udělat radikální změnu, zde jsou triky, jak na konci měsíce ušetřit nějaké ty finance.

Vytvořte si měsíční rozpočet

Zapisujte si své výdaje do tabulky. Všechny, žádné úlevy. Buďte opravdu reální. Zahrňte fixní náklady a také variabilní výdaje, například nepředvídatelné události nebo sem tam nějaké to potěšení, bez něhož samozřejmě nelze žít. Na konci měsíce budete vědět, kde je potřeba si trochu utáhnout opasek.

Rozlišujte mezi tím, co opravdu potřebujete

Je rozdíl utrácet peníze za skutečné potřeby a za rozmary. Musíte se naučit rozlišovat mezi těmito dvěma věcmi, například není stejné utrácet peníze za boty, když ve skříni už máte 8 párů jako tehdy, kdy máte pouze jeden.

Porovnávejte ceny

Abyste ušetřili, je velice užitečné zajímat se o ceny na různých místech. Uveďme si příklad. Potřebujete zimní bundu? Neskočte po první, kterou vidíte. Porovnejte ceny podobných bund v různých obchodech nebo e-shopech. Budete překvapeni, na jaké cenové rozdíly můžete narazit.

Snížení zbytečných nákladů

Snažte se snížit zbytečné výdaje. Pokud si místo snídaně z pekárny připravíte jídlo doma, z dlouhodobého hlediska výrazně ušetříte. Vždy se snažte najít nízkonákladovou alternativu k vašim současným zvykům.

Nastavte si cíl

Proč chcete ušetřit? Zaměřte se na tento cíl a mějte ho na paměti při každém nakupování. Myšlenka na dosažení této mety vás přiměje, abyste se vyhnuli bezmyšlenkovitému nakupování a racionálně přemýšleli.

Úvodní obrázek: Shutterstock, Zdroj: esquire.com