Špatný a krátkodobý spánek může způsobit pravidelnou dehydrataci, jež může mít škodlivý dopad na naše tělo i psychiku



Kvalitní spánek je pro naše zdraví důležitý, to je informace, která nám nepřináší nic nového, ovšem na seznam výhod přibyla ještě jedna – vyhneme se dehydrataci. Nové studie dokazují, že spánek méně než 6 hodin zanechává naše tělo méně hydratované, a to o 16 – 59% než po 8-hodinového spánku. Probudíte-li se ráno po nekvalitním spánku a necítíte se úplně na 100%, jedna sklenice vody ihned po probuzení může znamenat veliký rozdíl v energii.

Vědci se domnívají, že jejich nálezy mohou pomoci zjistit, jak hormonální systém těla reguluje hydrataci. Soustředili se především na hormon vazopresin, který tělo uvolňuje během dne a v noci k řízení hladiny tekutin. Vazopresin se uvolňuje rychleji a později během spánku, což znamená, že nebudeme-li spát dostatečně dlouho, vazopresin se neuvolní ve správném množství.

Samozřejmě, že studie nestačí k prokázání příčinné souvislosti spánku a dehydratace, ale naznačuje jakýsi druh biologického vztahu mezi oběma, v kterém se navzájem ovlivňují. Škodlivé účinky pravidelné dehydratace pak mohou mít negativní dopad na vše – od nálady přes poznávání až po funkci ledvin a fyzický výkon. Než se ovšem dozvíme více, dobrý nápad je nechávat si přes noc sklenici vody u postele.

Pijete dostatečně i během noci? Zkuste se každé ráno nastartovat sklenicí vody a dejte nám vědět do komentářů, zdali se cítíte lépe.




zdroj: www.sciencealert.com