Trápí vás bolavá záda? Pak vyzkoušejte tento jednoduchý cvik, doporučil mi ho fyzioterapeut a je to naprostá bomba!

Existuje spousta cvičebních programů, které nám slibují rychlé výsledky hubnutí. Některé je zajišťují téměř “nicneděláním”, další připomínají skoro vojenský výcvik. Ale co dělat, abychom se po náročném dni cítili lépe? Jak to tak vypadá, tak zvedání rukou je řešením. My vám nyní chceme ukázat, co je na tak jednoduchém pohybu výjimečného.

Pomoc při ztuhlých ramenou

To je hlavně pro ty z vás, kteří tráví spoustu času u stolu před počítačem. Když takto dlouho sedíme, naše svaly jsou nesprávně používány a v důsledku toho trpíme ztuhlostí a omezeným pohybem.

Proto se nejprve narovnejte a poté protáhněte. Zatněte pěsti a vytáhněte ruce až z boků nad vaši hlavu, spojte je, nadechněte se a opět vraťte ruce k tělu. Několikrát opakujte. Pomůže vám to uvolnit napětí v ramenou a krku.

Lepší držení těla a roztažení hrudníku

Většina zdravotních potíží je způsobena špatnými návyky a hrbení je jedním z nich. Sice je to nejpohodlnější způsob, jak sedět, ale zároveň nám způsobuje veliké problémy. Zvedání paží je dobrým startem, jak se hrbení zbavit a zlepšit si celkové držení těla.

Stačí pouze zvednout ruce nad hlavu a vytočit kolmo k zemi, jak jen to je možné. Opakujte každých 20 minut a snažte se nechat páteř ve stejné pozici tak, jak připažujete ruce k tělu.

Prevence před bolestí dolní části zad

Bolest dolní části zad se projevuje při změnách struktury páteře. Vzhledem k věku nebo sedavému životnímu stylu jsou obratle křehčí a méně pohyblivé. Intervertebrální disky, které v podstatě fungují jako polštářky mezi obratli, vysychají.

Výsledkem je, že nervy, které jsou umístěny do míchy jsou zodpovědné za pohyb a vysílání signálů do mozku, mohou být stisknuty mezi obratli. Zvedání rukou a jejich protažení směrem vzhůru může pomoci vyhnout se bolestem dolní části zad.

zdroj: brightside.me

Ve čtení článku pokračujte na další stránce

Posílení ochablých ramen a paží

Jedna z prvních pozic, kterou můžete objevit v józe, je doslova přeložená jako “pozice zvednutých rukou”. Není obtížná a zároveň zpevní vaše ramena a paže.

Postavte se a roznožte nohy na šířku vašich ramen. Zvedněte ruce nad hlavu a chvíli tak zůstaňte. Poté jednou nohou udělejte výpad dozadu, jak je znázorněno na obrázku. Jakmile začnete cítit napětí v ramenou, zpět připažte a uvolněte se. Poté opakujte.

Vylepšení rovnováhy

Špatná rovnováha může být výsledkem oslabených svalů nebo poškození orgánu ve vnitřním uchu, nervu, srdci nebo cévách. Existuje mnoho orgánů spojených se špatnou rovnováhou, takže pokud trvale pociťujete závratě, měli byste navštívit lékaře.

Ale pokud jste jen trochu nemotorní, jednoduše zvedněte ruce nad hlavu a provádějte tento cvik každý den.

Odstranění syndromu “SMSkového krku”

Jedná se o jedno z onemocnění sociálních médií, které můžete získat tím, že se neustále díváte na displej vašeho mobilního telefonu. Naše krky zvedají větší váhu, jakmile s nimi pohybujeme nahoru a rychle se tak unaví. To může vést k několika problémům, dokonce i k trvalému poškození artritidou.

Dejte sobě i vašemu krku a očím pauzu. Zvedněte ruce nahoru, otočte hlavu doleva a doprava a dejte si 15 minut přestávku.

Vyhýbejte se oslabení nohou a páteře

Oslabení nohou nebo páteře může být důsledkem špatného krevního oběhu.

Krevní oběh můžete zlepšit pouhým zvedáním rukou nad hlavu. Zaměřte se na svá ramena, i když nejsou tak pružná. Jakmile se narovnáte, páteř a měkké tkáně jsou v pohybu, což zlepšuje právě krevní oběh.

Léčení žaludku

Po jídle sice není sport tím nejlepším nápadem, ale několik pomalých cvičení na zvedání paží může ve skutečnosti přispět k trávení.

Když zvednete paže, gastrointestinální trakt je více přímý a jídlo jím projede rychleji. Jedná se také o dobré preventivní opatření proti fermentaci, hnilobným jevům a nerovnováze střevní mikroflóry.

Už žádná únava

Pokud máte pocit, že každodenní věci, které děláte neustále, se pro vás stávají obtížné, můžete trpět duševní nebo fyzickou únavou. Obvykle pomůže změna životního stylu, návyků nebo stravy, ale to bohužel nejde vždy okamžitě. Proto je dobré začít s jednoduchým cvičením.

Jóga vám může pomoci lépe spát a dodá vám energii na celý den. Vše záleží na tom, jaké pozice budete cvičit. Existuje hned několik, které zahrnují zvedání paží.

zdroj: brightside.me